kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۳۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

آخرین نیروگاه برق غزه هم از کار افتاد

اداره انرژی و منابع طبیعی غزه اعلام کرد که فعالیت تنها نیروگاه باقی‌مانده تولید برق غزه هم به دلیل «عدم سوخت‌رسانی» متوقف شد.


به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «سما»، اداره انرژی و منابع طبیعی غزه اعلام کرد پس از چهار ماه تلاش این اداره و قرض گرفتن از بانک‌ها برای پایبندی به تعهدات مالی جهت فعال نگه‌داشتن تنها نیروگاه تولید برق غزه، فعالیت این نیروگاه سرانجام متوقف شد.
این اداره تاکید کرد که تحمیل مالیات‌ها بر قیمت سوخت از سوی وزارت دارایی رام‌الله (کرانه باختری) باعث شده است که این اداره نتواند نیروگاه برق غزه را فعال نگه دارد و این امر درد و رنج ساکنان نوار غزه را بیشتر خواهد کرد.
این در حالی است که دو خط انتقال برق از سرزمین‌های اشغالی نیز از دو روز پیش قطع شده و مسئولان این رژیم در اجرای اقدامات مربوط به ترمیم و اتصال این دو خط به عمد تعلل می‌کنند.
غزه حدود 9 سال است که از سوی رژیم صهیونیستی در محاصره قرار دارد و ساکنان این باریکه از حداقل امکانات لازم برای زندگی نیز محرومند.
صدها سال حبس
 برای 47 اسیر فلسطینی
کمیته نظامی کابینه رژیم صهیونیستی برای 47 اسیر فلسطینی که در جریان پرونده «گلعاد شالیت» نظامی ربوده شده اسرائیلی آزاد شدند صدها سال زندان در نظر گرفت.
به گزارش خبرگزاری قدس، این طرح جدا از میزان محکومیت قبلی آنها در نظر گرفته شده است.
رژیم صهیونیستی پس از مبادله اسیران فلسطینی با گلعاد شالیت و آزادی تعدادی از اسیران فلسطینی مجددا تعدادی از آنها را بازداشت و به زندان منتقل کرد.
جنبش حماس در واکنش به این اقدام اعلام کرده «این طرح نشان‌دهنده عمق جنایات رژیم صهیونیستی است و باعث افزایش سطح امنیتی این رژیم نخواهد شد.»
از سوی دیگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از خشونت غیرقابل توجیه علیه نوجوانان استفاه کرده و آنها را در زندان مورد شکنجه قرار می‌دهند.
به گزارش تسنیم، رژیم صهیونیستی کودکان را تهدید و آنها را مجبور به اعترافات دروغین می‌کند. بسیاری از این نوجوانان کمتر از 14 سال سن دارند.
همبستگی فلسطین
 با سوریه
سازمان‌ها و شخصیت‌های فلسطینی در داخل فلسطین و خارج از آن همبستگی کامل خود را با ملت سوریه در نبرد تاریخی این کشور با تروریست‌ها که وارد پنجمین سال شده است اعلام کردند.
در بیانیه این سازمان‌ها آمده است: «ما حق ملت سوریه در رویارویی با جنگ جهانی علیه سوریه را محترم می‌شماریم همچنانکه ملت سوریه به حق ما فلسطینیان در نبرد آزادسازی فلسطین از زمان فاجعه اشغال این سرزمین احترام گذاشته است.»
در این بیانیه خاطرنشان شده است: دشمنان سوریه دشمنان فلسطین هستند و هر کس به روی ملت سوریه و  ارتش آن اسلحه بکشد در خدمت دشمن صهیونیستی و طرح‌های استعماری آن است.
حمله صهیونیست‌ها
 به الخلیل
برخی منابع خبری در کرانه باختری اعلام کردند که در درگیری‌های میان نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان ساکن الخلیل ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری قدس، نظامیان صهیونیست در این درگیری اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی کردند که بر اثر این حملات ده‌ها فلسطینی زخمی شدند. یگان‌هایی از ارتش رژیم صهیونیستی نیز به منطقه «جنین» در کرانه باختری یورش بردند و اقدام به بازرسی منازل مسکونی فلسطینیان کردند.
سایر رویدادها
* نتایج یک نظرسنجی انجام‌گرفته در سرزمین اشغالی نشان داد که بیشتر اسرائیلی‌ها از شهرک‌سازی مجدد در غزه حمایت می‌کنند!
* یک نظامی صهیونیست در یکی از ایست‌های بازرسی در کرانه باختری با خودرو یک فلسطینی را زیر گرفت.
* سرویس امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) از دستگیری شش نفر از اعضای حماس در شمال کرانه باختری رود اردن خبر داد.