kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

برگزاری نماز عید فطر در مسجد‌الاقصی با شعار «ای قدس ما می‌آییم»

با وجود تدابیر شدید امنیتی در قدس اشغالی ده‌ها هزار فلسطینی نماز عید سعید فطر را در مسجد‌الاقصی بجا آوردند.

به گزارش تسنیم، هزاران فلسطینی تحت تدابیر شدید امنیتی خود را به مسجد‌الاقصی رساندند و نماز عید سعید فطر را روز جمعه در این مکان مقدس به جا آوردند.
فعالان فلسطینی پلاکارد بزرگی را در یکی از ستون‌های مسجد‌الاقصی نصب کرده بودند که بر روی آن نوشته شده بود: «پیروزی اسیران نزدیک است و وعده ما به زودی محقق می‌شود» و «ای قدس ما می‌آییم».
نمازگزاران فلسطینی همچنین تصویر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس را در دست داشتند و شعار الله‌اکبر سر می‌دادند.ده‌ها جوان فلسطینی نیز پیراهن‌های سفید به تن کرده بودند که بر روی آن نوشته شده بود «محمد مرسی نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر است»، «حق به زودی پیروز می‌شود و ما همه مرسی هستیم».
جوانان فلسطینی همچنین شعار می‌دادند: از مسجد‌الاقصی به مرسی نماد مشروعیت درود می‌فرستیم، از مسجد‌الاقصی به رابعه العدویه درود می‌فرستیم.
آزادی اعضای حماس
پادشاه عربستان سعودی پس از دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، دستور آزادی اعضای این جنبش از زندان‌های عربستان را صادر کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان پس از دیدار با «خالد مشعل» و تعدادی از رهبران حماس، دستور آزادی اعضای حماس از زندان‌های عربستان را صادر کرد.یک منبع آگاه گفت که این زندانیان از جمله یکی از رهبران حماس به محض آزادی از زندان به خانه‌های خود بازگشتند.
بر اساس این گزارش، مشعل و هیئت همراه وی روز جمعه با ملک سلمان، محمدبن نایف ولی‌عهد و محمد بن سلمان وزیر دفاع و تعدادی از مقامات سعودی دیدار کردند که این نخستین  دیدار آنها با مقامات سعودی طی چند سال گذشته بود.
در این دیدار روابط بین عربستان و حماس، پرونده آشتی ملی فلسطینیان،‌ اوضاع منطقه و دیگر پرونده‌های مورد اهتمام مشترک دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.
پس از این دیدار، ملک سلمان دستور آزادی تعدادی از اعضای حماس را که از حدود 8 ماه پیش زندانی بودند، صادر کرد.
سایر رویدادها
* محمد الزهار عضو جنبش حماس گفت، مقاومت دیگر اجازه ادامه محاصره غزه را نمی‌دهد و بهای آن هر چه که باشد می‌پردازد.
* افراد ناشناس خودروی وابسته به حماس و جهاد اسلامی فلسطین را در نوار غزه منفجر کردند.
* بر اثر عملیات شهادت‌طلبانه یک فلسطینی یک صهیونیست به شدت زخمی شد.
*  نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را در شرق استان خان یونس واقع در جنوب نوار غزه  زخمی کردند.