kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸

هزینه سالانه انگلیس برای قتل‌عام مردم دنیا

دولت انگلیس تا 5 سال دیگر خود را متعهد کرده که هر سال دو درصد از تولید ناخالص ملی خود را به هزینه‌های ارتش و همچنین دخالت‌های نظامی خارجی اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، یک گروه ضدجنگ انگلیس گزارش منتشر کرده است مبنی بر اینکه دولت انگلیس که خود مدعی حمایت از حقوق بشر در جهان است تحت حمایت آمریکا به افغانستان و عراق و برخی از کشورهای دیگر لشکرکشی کرده و دخالت نظامی می‌کند.
در این گزارش آمده است انگلیس طی 100 سال اخیر همواره در درگیری‌های نظامی در مناطق مختلف دنیا حضور داشته است و به همین دلیل خود را متعهد کرده که هر سال دو درصد از تولید ناخالص ملی خود را به هزینه‌های جنگ اختصاص دهد.
در گزارش منتشر شده توسط گروه ضدجنگ انگلیس همچنین آمده است که بر کسی پوشیده نیست که هزینه این جنگ‌ها باید صرف بازسازی کشورهای جنگ‌زده، سرمایه‌گذاری در آموزش، و پیشرفت شود، نه خرج دشمن‌تراشی برای غرب. در حالی که هزینه نظامی انگلیس از سایر کشورهای اروپایی بسیار بیش‌تر است، مقامات این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند تا 100 میلیارد پوند (بیش از 156 میلیارد دلار) از ثروت عمومی کشور را برای نسل جدید سلاح‌های هسته‌ای خرج کنند. دست‌کم 37 میلیارد پوند (57 میلیارد دلار) هر سال هزینه ارتش و جنگ‌های خارجی انگلیس می‌شود.
گزارش‌های اخیر نشان داده که تنها در سال گذشته، 14 تریلیون دلار در دنیا هزینه جنگ شده است. از سوی دیگر، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرده که 30 میلیون دلار در سال برای ریشه‌کن کردن گرسنگی در دنیا کافی است. وقتی این آمار را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که تنها نیمی از بودجه نظامی سالانه انگلیس برای نجات ده‌ها میلیون نفر از مرگ بر اثر گرسنگی کافی است. اگر همین بودجه را طی تنها یک دهه حساب کنیم، می‌تواند جان صدها میلیون نفر را نجات دهد. این یعنی انگلیسی‌ها تحت حکومت دولتی شرور زندگی می‌کنند که به طرز نفرت‌انگیزی، ضدانسانی است.