kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲

سرکوب تظاهرات حمایت از زندانیان سیاسی در بحرین

مردم بحرین در اعلام همبستگی با رهبران و زندانیان سیاسی دست به تظاهرات زدند که در این اقدام با سرکوب شدید آنان از سوی نیروهای آل خلیفه مواجه شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، مردم مناطق مختلف بحرین در اعلام همبستگی با رهبران بازداشت شده بحرین تظاهرات کردند و شعار «با شما هستیم»، «بر عهد خود پایبندیم» سر دادند. تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویر رهبران انقلابی بحرین خواستار آزادی فوری آنان شدند.
در این تظاهرات، مردم بحرین، فعالان سیاسی و برخی از علمای شیعه بحرین حضور داشتند.
این تظاهرات در حالی صورت گرفت که نیروهای آل خلیفه با گاز اشک‌آور به سوی تظاهرکنندگان حمله کردند و تعدادی از تظاهرکنندگان دچار حالت خفگی شدند. خودروهای ضد شورش حکومت آل خلیفه نیز در منامه مستقر شدند و نیروهای رژیم بحرین جمعیت تظاهرکننده را متفرق کردند. از سوی دیگر جمعیت حقوق بشر بحرین اعلام کرد که در هفته نخست ماه ژوئیه (تیر ماه) 22 شهروند بحرینی مجموعا به 38 سال زندان محکوم شدند.
بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و ماموران امنیتی امارات که در قالب سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده‌اند اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می‌کنند.