kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲

تصاویر جاسوسان آمریکایی روی دیوار پایتخت‌های جهان

کمپین ضدجاسوسی با عنوان «فراتر از افشا شده» با ترسیم تصاویر جاسوسان آمریکایی روی دیوارهای پایتخت‌های جهان درصدد است نقش این کشور در جاسوسی از کشورهای مختلف را به جهانیان نشان دهد.


به گزارش تسنیم، یک هنرمند انگلیسی اخیرا اعلام کرده که قرار است جنگی با قلم‌مو و جوهر علیه جاسوسی‌های گسترده دولت آمریکا به راه بیندازد.
«پائولو سیریو» مشهور به «بنکسی» قصد دارد تصاویر خصوصی افسران ارشد اطلاعاتی آمریکا را به روش شابلون‌گذاری روی دیوارهای پایتخت‌های دنیا نقاشی کند.
بنکسی در این کمپین ضدجاسوسی که نامش را «فراتر از افشا شده» گذاشته افراد مهم اطلاعاتی آمریکا را که طی افشای ارتباطات خصوصی‌شان رسوا شده‌اند هدف قرار داده است.
منظور این هنرمند از فراتر از افشا این است که تصاویر افراد را از سلفی‌ها، عکس‌های خانوادگی و موقعیت‌های خصوصی دیگر انتخاب می‌کند.
هدف اصلی سیریو چهار مقام آژانس امنیت ملی‌ آمریکا شامل «مایکل راجرز» رئیس کنونی آژانس و «مایکل هیدن»، «جیمز کلاپر» و «کیت الکساندر» روسای سابق این آژانس است. سازمان سیا هم هدف اقدامات بنکسی قرار گرفته است. تصاویر «جان‌برنان» مدیر کنونی سیا، «دیوید پترائوس» مدیر سابق و «آوریل هاینس» معاون رئیس سابق سیا اکنون در خیابان‌ها دیده می‌شود. سیریو قبلا به سراغ «جیمز کامی» مدیر اف‌بی‌آی، «کایتلین هایدن» سخنگوی سابق شورای امنیت ملی هم رفته است.
بنکسی که از مشهورترین هنرمندان خیابانی در زمینه نقاشی‌های دیواری یا همان «گرافیتی» در دنیاست، درباره کمپین خود می‌گوید: «به این شکل، مردم می‌توانند این تصاویر را بیش‌تر ببینند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و در نتیجه این سیاستمداران از آن‌چه در حال حاضر هستند هم رسواتر شوند.»