kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

از توهین به ملت ایران تا اظهار نگرانی برای تیتر کیهان!

سایت خبر آن‌لاین مدعی تحریف سخنان رهبر انقلاب شد. گاف این سایت بلافاصله با دنباله‌روی و تکرار از سوی ده‌ها سایت زنجیره‌ای- و از جمله آفتاب، فرارو، انتخاب، جماران، نواندیش، فردانیوز، اقتصاد آن‌لاین، جهان صنعت، شفقنا و...-مواجه شد.

خبر آن‌لاین که توسط دو مدیر دولتی (انتظامی- معزی) اداره می‌شود، مدعی «تحریف سخنان رهبر انقلاب در کیهان» شد و نوشت: این روزنامه در حالی به نقل از معظم له تیتر زده است «مبارزه با آمریکا تعطیلی ندارد آماده باشید»، که ایشان در سخنانشان فرموده بودند: «مبارزه با استکبار، تعطیلی‌بردار نیست». کیهان این مطلب را به نقل از خبرگزاری تسنیم منتشر کرده اما این خبرگزاری‌ هم در متن گزارش خود به مبارزه با «استکبار» اشاره کرده است که کیهان آن را به «مبارزه با آمریکا» تغییر داده است.
این سایت می‌افزاید: این نخستین باری نیست که این اتفاق در روزنامه کیهان رخ می‌دهد، چه آنکه مهرماه سال 92 نیز چنین شد. در حالی که رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری شهید ستاری فرموده بودند؛ «برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما به جا نبود»، که روزنامه کیهان در تیتر نخست خود به نقل از رهبر معظم انقلاب، نوشته بود «برخی کارها در نیویورک نابجا بود». برخی رسانه‌ها در تحلیل خود از این رفتار کیهان نوشتند؛ کیهان با تغییر جمله «به جا نبود» به «نابه‌جا بود»، قصد دارد تفسیر غلط خود را از سخنان رهبری به مخاطب القاء کند.
و اما جهت اطلاع دست‌اندرکاران پرمشغله سایت یاد شده باید گفت، در خبر مربوط به اظهارات رهبر معظم انقلاب که اتفاقا در خبر آن‌لاین نیز آمده، تصریح شده است؛ «رهبرمعظم انقلاب در پاسخ به سوال یک دانشجو درباره تکلیف استکبارستیزی بعد از مذاکرات فرمودند:  مگر مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار است؟ این از مبانی انقلاب است. اگر مبارزه با استکبار نباشد، ما تابع قرآن نیستیم. آمریکا اَتمّ مصادیق استکبار است. خودتان را آماده کنید برای ادامه مبارزه با استکبار».
ظاهرا گردانندگان خبر آنلاین این عبارت را دیده و با توجه به مذاکرات هسته‌ای فکر کرده‌اند صحبت از «اتم» بوده نه مصداق «اَتمّ»!
باید از آنها پرسید اصلا متوجه معنای کلمه «اَتمّ» می‌شوید!؟ برای فهم معنی این واژه توصیه می‌شود با مراجعه به فرهنگ واژگان فارسی، مدخل «تمام» را ملاحظه کنند تا بدانند وقتی گفته می‌شود «آمریکا اَتمّ مصادیق استکبار است» منظور چیست؟! ظاهرا مسئولین خبر آنلاین از اینکه مبارزه با استکبار در فرمایش حضرت آقا ذکر شده، ذوق زده شده‌اند و اینگونه تصور کرده‌اند که با گفتن این عبارت، آمریکا حذف شده و فرصتی پیدا کرده‌اند که به بزک چهره شیطان بزرگ بپردازند! و مثلا باید استکبار را در کره مریخ جستجو کرد! و یا برای یافتن مصداق استکبار باید به سراغ بورکینافاسو و مولداوی و... رفت؟!
البته کیهان دلایل عمیق‌تری برای گاف خبر آن‌لاین سراغ دارد از جمله اینکه به برخی عملکردهای خیانت‌آلود سایت مذکور پرداخته است. اواخر بهمن ماه 1392 که دولت با توزیع نابسامان سبد کالا اسباب نارضایتی مردم را فراهم کرد، خبر آن‌لاین در تحلیلی از تعمدی بودن این ایجاد نارضایتی خبر داده و نوشت: روحانی تقریبا نه یک رئیس‌جمهور فرهنگی است و نه دغدغه بسیاری از مسائل دیگر را دارد. او رئیس‌جمهوری دیپلمات است که باید اجازه داد مهمترین دغدغه‌ دولت خود را به انجام برساند. توزیع سبد کالاهای اساسی به مردم- با شیوه‌ای که انجام شد- نه یک اتفاق بود و نه عملی که تبعات آن برای روحانی و مردانش غیرقابل پیش‌بینی باشد. او دقیقا همین اتفاق- ازدحام، دعوا و مرافعه و احیانا له شدن در زیر دست و پا- را پیش‌بینی می‌کرد و اصلا آن را برای پیشبرد استراتژی خارجی خود لازم داشت]!![ به عبارت دیگر روحانی به یک نمایش داخلی برای ارائه در جشنواره‌های سیاسی خارجی نیازمند بود. نگاه کنیم به اظهارات اخیر وندی شرمن که گفته است، «شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر جامعه‌اش توزیع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است. همان‌طور که روحانی قول داده بود، این پول قرار است در جهات دیگری مصرف نشود.» به هر حال این دقیقا همان نتیجه‌ای بوده که روحانی از توزیع سبد کالا در میان مردم داشته است، این که تحریم‌ها بر روی مردم ایران تاثیر مستقیم و انکارناپذیر داشته. این که اوضاع اقتصادی مردم ایران نه تنها روبه‌راه نیست بلکه حاضرند برای چند عدد مرغ و چند کیلو برنج با یکدیگر درگیر شوند و این که از این به بعد و با گشایش هر چه بیشتر در مذاکرات هسته‌ای تمرکز نظام بر معیشت مردم خواهد بود. ]!![
این نوشته مالیخولیایی اضافه می‌کند: «پیام روحانی از خلال پرفورمنسی که کارگردانی و اجرا کرد، پیامی کاملا شفاف بود که راه را برای مذاکرات مثبت بعدی، بیش از پیش می‌گشاید... درست است که روش توزیع کالاهای اساسی چندان مناسب نبود؛ اما اگر با این نمایش بتوان جایزه اول بهترین اثر را در فستیوال سیاست جهانی به خود اختصاص داد، به تحقیر چند روزه‌ای که بازیگران آن شدند می‌ارزید».!!
آیا عوامل انتشار چنین تحلیلی می‌توانند کمترین نسبتی با ملت ایران یا مبارزه با استکبار داشته باشند؟ این سایت دی‌ماه 93 نیز به سلمان و ابوذرهای انقلاب در سپاه حمله کرده و آنها را متهم به فساد کرده بود. با این وصف می‌توان پرسید عوامل این اهانت‌ها واقعا حامی اعتدالند، اصلاح‌طلبند یا کاسبی دیگری دارند و برنامه دیگری را دنبال می‌کنند؟!