kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
گلایه هاشمی از کم لطفی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک

عامل بدهی 7/5 میلیارد تومانی فدراسیون تیراندازی مسئولان هستند(گفت و گو)

رئیس فدراسیون تیراندازی از بدهی 7/5 میلیارد تومانی این فدراسیون خبر داد و گفت: هنوز بدهی‌های قبلی را پرداخت نکرده‌ایم و باید برای اعزام‌های بعدی دوباره قرض بگیریم. البته این مشکلات بخاطر کم لطفی مسئولان است.
سید مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگویی به عدم حل مشکلات مالی این فدراسیون، وضعیت اردوهای تیم ملی، عدم حضور مربیان خارجی و... اشاره کرد که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
*ما بر اساس یک برنامه حرکت‌مان را آغاز کرده ایم و بر اساس آن برنامه‌های اجرایی را دنبال می‌کنیم. اما به این برنامه‌ها در دو سال اخیر خدشه زیادی وارد شده است. بخشی از مشکلات فدراسیون ما بحث مدیریتی بود که به دلیل تعویق برگزاری مجمع انتخاباتی در سال گذشته ایجاد شد و برنامه‌های مدیریتی را تحت‌الشعاع قرار داد که این مشکل مرتفع شد. اما بحث اصلی فدراسیون ما مسائل و مشکلات مالی است. البته کمبود اعتبارات در همه فدراسیون‌ها وجود دارد، ولی در فدراسیون ما به دلیل عدم درآمدزایی مشکل مضاعف است. به دلیل این که ما مجبوریم تجهیزات تیراندازی را از خارج از کشور وارد کنیم، با مشکل ارزی رو به رو هستیم.
* چگونه است که میزان ارز در سال‌های اخیر دو برابر شده اما میزان بودجه فدراسیون‌ها تغییر خاصی نداشته است. تامین هزینه ارزی برای خرید تجهیزات بسیار مشکل است. جهت کسب سهمیه ما باید تیراندازان را به مسابقات زیادی اعزام کنیم. البته بسیاری از اعزام‌های ما لغو شد که همگی به خاطر مشکلات مالی بود. هنوز هم هزینه سفرهای قبلی را تامین نکرده‌ایم و در حال حاضر فدراسیون ما مبلغ 7/5 میلیارد تومان بدهکار است و هنوز بدهی قبلی را پرداخت نکرده باید دوباره برای سفرهای بعدی پول قرض کنیم زیرا بودجه ای که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به ما می‌دهند به حدی کم است که پاسخگوی یک سوم مشکلات ما هم نیست. کم لطفی که از سوی مسئولان شامل تیراندازی شده عامل بدهی 7/5 میلیاردی است.
* تیراندازان ما به حدی استعداد دارند که با تمرین بیشتر نه تنها کسب سهمیه می‌کنند، بلکه می‌توانند در المپیک مدال‌آور باشند. تیراندازی مثل نجمه خدمتی که به تازگی وارد عرصه قهرمانی شده است در رتبه سوم رنکینگ آسیاست یا الهه احمدی بهترین نتیجه بانوان را در المپیک رقم زده است. با کمی توجه به آنها و دیگر تیراندازان به مدال المپیک هم می‌رسیم. اما در حال حاضر برای کسب سهمیه هم دچار مشکل شده‌ایم. تیراندازان خارجی روزانه 400 تیر شلیک می‌کنند اما ورزشکاران ما میانگین هفته‌ای 100 تا 150 تیر شلیک می‌کنند. مشکلات مالی ما فقط در بخش خفیف نیست. در بخش بادی نیز به دلیل کمبود اعتبارات فدراسیون، هزینه برخی سفرها از سوی ورزشکاران تامین می‌شود. البته اکثر تیراندازان ما امکان تامین این هزینه را ندارند و این مسائل مالی تاثیر منفی در عملکرد آنها دارد.
* تعطیلی اردوهای تیم اهداف پروازی فقط به دلیل مشکلات مالی است. هنوز نتوانسته‌ایم هزینه مهمات این رشته را تامین کنیم. البته سعی داریم اردوهای اهداف پروازی را هر طور که شده از هفته آینده آغاز کنیم. درست است که اردوهای تیراندازان اهداف پروازی لغو شده اما ملی‌پوشان نباید از ما گله کنند زیرا هر کاری که از دست ما بر می‌آید انجام می‌دهیم. این گلایه باید از مسئولان ورزش کشور باشد.
* قرار بود در دو رشته تپانچه و اهداف پروای از مربیان خارجی استفاده کنیم که این مسئله هم به دلیل مشکلات مالی رخ نداد. البته ما نتوانسته‌ایم حقوق مربی تفنگ را نیز بدهیم و چندین ماه از حقوق لازلو سوچک پرداخت نشده است. حتی 3 ماه پرداخت حقوق پرسنل فدراسیون به تعویق افتاده است. مشکلات ما به حدی زیاد است که نمی‌دانم از کدام بگویم.