kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

واشنگتن: 16 هزار تروریست از 90 کشور جهان به داعش پیوسته‌اند

وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی درباره تروریسم اعلام کرده که بیش از 16 هزار تروریست خارجی از بیش از 90 کشور جهان تاکنون به داعش پیوسته‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» با اشاره به کشته شدن نزدیک به 33 هزار تن و زخمی شدن 34 هزار و 700 تن دیگر در جریان تقریبا 13 هزار و 500 حمله تروریستی در سراسر جهان در سال گذشته میلادی اعلام کرد: «تاکنون بیش از 16 هزار تروریست خارجی از بیش از 90 کشور جهان به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.»
طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا، در طول یک سال گذشته تعداد حملات تروریستی با 35 درصد افزایش نسبت به سال 2013 به 13 هزار و 463 حمله در سال 2014 رسیده است.  بیشتر این حملات تروریستی در کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، هند، نیجریه و به ویژه سوریه رخ داده که در میان آنها نزدیک به 20 حمله تروریستی باعث کشته شدن بیش از 100 تن گردیده است؛ این در حالی است که در سال 2013 تنها شاهد دو نمونه از این حملات گسترده بوده‌ایم.
طبق این گزارش القاعده اگر چه همچون گذشته فعالیت ندارد اما، هنوز هم خطرناک است و تهدیدی برای جهان محسوب می‌شود.
وزارت خارجه آمریکا در حالی اقدام به انتشار این گزارش کرده که این کشور خود، در حمایت از تروریست‌ها در سرتاسر جهان، به ویژه عراق، سوریه، لبنان و یمن ید طولایی دارد. البته حمایت از دولت تروریستی رژیم صهیونیستی را نیز باید به کارنامه آمریکا افزود. نکته جالب این که در این گزارش، بدون اشاره به مداخلات آمریکا و متحدین مرتجع عرب این کشور مثل آل سعود و قطر و ... علت افزایش حملات تروریستی در سطح جهان صرفا به وجود «دولت‌های ضعیفی» چون یمن، سوریه، لیبی، عراق و نیجریه عنوان شده است!