kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

ساکنان سرزمین‌های اشغالی: همه مردم دنیا از ما متنفرند

براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی، سه چهارم از ساکنان سرزمین‌های اشغالی احساس می‌کنند که مردم جهان از آنها متنفرند.
سرویس خارجی-

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، براساس جدیدترین نظرسنجی که توسط «موسسه دموکراسی اسرائیل» و دانشگاه تل‌آویو انجام شده، بیش از سه چهارم از یهودیان ساکن در اراضی اشغالی احساس می‌کنند که کل جهان با آنها مخالف هستند و از آنها بیزارند.
69 درصد نیز معتقدند که روابط رژیم صهیونیستی با دیگر کشورها «بسیار بد» است.
75 درصد از یهودیان اما خواستار زندگی در شهرک‌های صهیونیستی نیستند و از مهاجرت به اسرائیل پشیمانند. این افراد «نداشتن امنیت»، «ترس از موشک‌های مقاومت»، «مشکلات اقتصادی و اجتماعی»، و «تبعیض نژادی» را از مهمترین عوامل نارضایتی خود عنوان کرده‌اند. 62 درصد از کسانی که نظرسنجی شده‌اند نیز اعلام کردند از کابینه جدید بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رضایت ندارند.
نمایش جنایات اسرائیل
 در زوریخ
برخی از نظامیان سابق ارتش رژیم صهیونیستی،  اما با برگزاری نمایشگاهی در سوئیس، دست به افشاگری زدند و جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین را برملا کردند.
به گزارش خبرگزاری قدس، نظامیان نادم و پشیمان رژیم صهیونیستی موسوم به گروه «شکست سکوت» با برپایی یک نمایشگاه عکس، نقض حقوق فلسطینیان و ارتکاب جنایات جنگی علیه آنها توسط نظامیان ارتش را در شهر زوریخ سوئیس به نمایش گذاشتند.
این گروه تعدادی از نظامیان سابق و فعلی ارتش هستند که از ارتکاب جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها پشیمان هستند و تصمیم گرفته‌اند دست به افشاگری بزنند.
برگزاری این نمایشگاه، خشم مقامات رژیم صهیونیستی و سفارت این رژیم را برانگیخت طوری که خبر می‌رسد خواستار برچیده شدن آن شده‌اند.
اعتراض حماس
جنبش حماس اما از عدم درج نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان (لیست ننگ) در سازمان ملل به شدت انتقاد کرد.
یک مقام ارشد حماس ضمن محکوم کردن این اقدام تأکید کرد خودداری سازمان ملل از درج نام رژیم صهیونیستی در «لیست ننگ» مجوز به این رژیم برای ارتکاب جرم و جنایت بیشتر در حق کودکان و شهروندان فلسطینی است.
لطف تکفیری‌ها
به صهیونیست‌ها
شماری از سران رژیم صهیونیستی در کنفرانس «هرتزیلیا» که در شمال فلسطین اشغالی برگزار شده است، اعلام کردند این رژیم به سبب متلاشی شدن ارتش‌های عربی یا تضعیف آنها توسط گروه‌های تکفیری در بهترین وضع راهبردی به سر می‌برد.
این درحالی است که «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از نتانیاهو پیش‌بینی کرد که دولت جدید این رژیم اواخر سال جاری منحل خواهد شد.
از سوی دیگر به دنبال ابراز نگرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره فروش تسلیحات به کشورهای عربی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به این رژیم تضمین داد که برتری نظامی آن بر منطقه حفظ خواهد شد.