kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

جزیره هندورابی به قطب سرمایه‌گذاری و گردشگری خلیج‌فارس تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره هندورابی با تاکید بر حفظ محیط زیست به قطب سرمایه‌گذاری و گردشگری خلیج فارس تبدیل می‌شود.


کیش - خبرنگار کیهان:

علی‌اصغر مونسان با بیان اینکه عملیات توسعه جزیره هندورابی از سال گذشته کلید خورده است، گفت: بر اساس طرح توسعه کیش، توسعه هندورابی سرعت خواهد گرفت و این جزیره به قطب سرمایه‌گذاری خلیج فارس تبدیل می‌شود. رئيس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه طرح جامع این جزیره با هدف استفاده مناسب محیطی از زمین با بهترین و بیشترین بازدهی اقتصادی تهیه شده است،‌ افزود: باید شرایطی فراهم شود که با کمترین بار منفی بر محیط زیست، راه‌حل‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بهینه را ارائه کنیم. به گفته مونسان، این جزیره با قرار گرفتن در بستر طبیعت دریایی آرام و زیبا، ویژگی‌های پهنه جنوبی ایران را بازنمایی می‌کند و پذیرای گردشگران و توسعه صنعت گردشگری خواهد بود. وی افزود: احداث فرودگاه، بندرگاه، هتل و اسکله از جمله عملیات عمرانی این جزیره است که با تاکید بر پایداری محیط زیست و حفظ ویژگی‌های طبیعی منطقه انجام می‌شود و سیستم‌های آب و برق موقت در این جزیره تعبیه شده است.
وی افزود: در این جزیره جایی برای خودروهایی با سوخت فسیلی وجود ندارد و به دنبال استفاده از انرژی‌های نو در هندورابی هستیم.