kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۱۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
قطارها در آلمان از حرکت ایستادند

آغاز اعتصاب نامحدود در شرکت راه‌آهن ملی آلمان

با شروع اعتصاب نامحدود «لوکوموتیو‌رانان آلمان» بار دیگر قطارهای باری و مسافربری در آلمان از حرکت افتادند.

هنوز چند هفته از «طولانی‌ترین» اعتصاب لوکوموتیورانان در تاریخ آلمان نمی‌گذرد که آنها بار دیگر قطارها را از حرکت بازداشتند تا بلکه این بار بتوانند خواسته‌های خود را به کرسی بنشانند.
دعوای اصلی در جریان اعتصاب‌های لوکوموتیورانان آلمانی که از یک سال پیش آغاز شده، این است که سندیکای «جی‌دی‌ال» که عمدتا لوکوموتیورانان را در میان کارکنان راه آهن نمایندگی می‌کند، خواهان تعمیم این نمایندگی به سایر کارکنان این رشته (خدمه قطار، ماموران فنی و ...) و یافتن موقعیتی همتراز با سندیکای راه‌آهن و حمل و نقل است،  اما  شرکت راه آهن که دولت آلمان همچنان سهام‌دار عمده آن است، با خواست «جی‌دی‌ال»  مخالف است و  حاضر  نیست که سندیکاهای متفاوتی را در میان کارکنان به رسمیت بشناسد تا مجبور باشد با هر کدام از آنها قراردادهای جداگانه مبتنی بر تعرفه‌های حقوقی و خدمات متفاوت امضا کند.
اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان اعلام کرده اعتصاب این بار «نامحدود» و «طولانی‌تر» از اعتصاب پیشین خواهد بود که ۶ روز به طول انجامید.  کارشناسان این اعتصاب را خبری «بد» برای اقتصاد آلمان دانستند.
به گزارش ایسنا، اختلال در امر جابه‌جایی مسافران در آلمان در حالی رخ داده است که بسیاری از مردم این کشور برای سفر در روزهای تعطیلات پیش‌رو با استفاده از قطار، از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند. در اعتصاب قبلی میلیون‌ها نفر از مسافران مجبور به استفاده از وسایل نقلیه دیگر برای رسیدن به مقصد شدند و به گفته کارشناسان، آلمان نیز چند صد میلیون یورو متحمل ضرر شد.
رئیس اتاق بازرگانی آلمان نیز اعتصاب جدید لوکوموتیورانان را «خبری بد برای اقتصاد» کشور خوانده، زیرا به گفته او کارفرمایان هنوز از پیامدهای خسارت‌بار اعتصاب پیشین رهایی نیافته‌اند و با تمام نیرو مشغول جبران زیان‌های آن هستند.