kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

اوضاع فضاحت‌بار مراکز هسته‌ای انگلیس به روایت مأمور انگلیسی

کارمند نیروی دریایی انگلیس با اشاره به «ضعف سیستم حفاظتی و فنی سامانه دفاع هسته‌ای انگلیس» هشدار داد که این کشور با یک فاجعه اتمی روبه‌رو است. وی پس از این افشاگری تحت تعقیب نیروهای امنیتی انگلیس قرار گرفته است.



به گزارش ایرنا، «ویلیام مکنیلی» که به دلیل افشاگری جنجالی خود درباره ضعف سامانه دفاع هسته‌ای انگلیس اکنون تحت تعقیب است، با انتشار یک گزارش افشاگرانه که در شبکه‌های اجتماعی به سرعت منتشر شد، هشدار داد که انگلیس در هر لحظه با یک فاجعه اتمی مواجه است.
وی با اشاره به «ضعف سیستم امنیتی و حفاظتی سامانه دفاع هسته‌ای انگلیس» اعلام کرد چندی پیش آتش‌سوزی در زیردریایی هسته‌ای «ونگارد» که حامل موشک‌های هسته‌ای «ترایدنت» است رخ داد و اگر این زیردریایی در ساحل پهلو نگرفته بود تمامی خدمه آن کشته می‌شدند و یک فاجعه اتمی پیش می‌آمد.
این کارمند نیروی دریایی با انتقاد از ضعف دستگاه‌های حفاظتی انگلیس اظهار داشت: «دسترسی به بخش‌های حساس پایگاه دریایی «کلاید» در اسکاتلند به مراتب ساده‌تر از ورود به رستوران‌های شهر است.» افشاگری‌های مکنیلی بالغ بر 18 صفحه است. مکنیلی گفت: «من آزادی، خانواده، دوستان و کار پردرآمدم را فدا کردم تا این اطلاعات را در اختیار مردم قرار بدهم.» وی همچنین اعلام کرد که بارها نگرانی خود را از ضعف سیستم‌های امنیتی و حفاظتی سامانه دفاع هسته‌ای انگلیس به گوش مقامات این کشور رسانده ولی آنها کوچک‌ترین توجهی به اظهارات وی نداشته‌اند.