kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

نبرد نفسگیر ارتش سوریه با تکفیری‌ها در شهر باستانی تدمر

نیروهای ارتش سوریه طی درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش در شرق شهر «تدمر» تلاش آنان برای نفوذ در این منطقه را ناکام گذاشته و ده‌ها تروریست را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یک منبع سوری از خنثی‌‌شدن حملات گسترده گروه تروریستی داعش به منطقه‌ای در شرق تدمر (پالمیرا) و انهدام پنج خودروی زرهی و هلاکت ده‌ها تروریست‌ خبر داد که بیشتر آنها غیرسوری بودند.
«تدمر» یک شهر تاریخی است که در 160 کیلومتری شهر حمص واقع شده است و از شهرهای بسیار مهم در مرکز سوریه محسوب می‌شود.
تدمر از قدیم به عنوان «عروس کویر» معروف بوده و صنعت گردشگری در این شهر رونق بسیاری دارد.
قلع و قمع تروریست‌های داعش توسط نیروهای ارتش در شرایطی صورت می‌گیرد که سازمان دیده‌بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری اعلام کرده بود گروه تروریستی داعش مساحت گسترده‌ای از بخش شمالی شهر باستانی تدمر را به دست گرفته است.
سازمان یونسکو پیشتر با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع این شهر باستانی از جامعه بین‌المللی برای مقابله با داعش و حفظ آثار باستانی کمک خواسته بود. تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه یا عراق به هنگام تسلط بر یک شهر تاریخی کلیه آثار تاریخی و فرهنگی شهرها را تخریب کرده یا به فروش می‌رسانند، آخرین اخبار رسیده از تدمر حاکی است که نیروهای ارتش موفق شدند تروریست‌های داعش را از این شهر باستانی عقب برانند.
از سوی دیگر ارتش سوریه و رزمندگان حزب‌الله لبنان به پیشروی خود در قلمون ادامه داده و تپه‌های الشمالیه و الجنوبیه را نیز به کنترل خود درآوردند.
در حال حاضر درگیری های شدیدی در بلندی‌های «جبل الثلاجه» جریان دارد و ده‌ها نفر از اعضای جبهه النصره از جمله برخی از فرماندهان میدانی این گروهک کشته شده‌اند.
طی روزهای اخیر ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت منطقه قلمون را از دو جبهه شرق و غرب تحت محاصره خود قرار داده و موفق شدند پایگاه‌ها و استحکامات تروریست‌های تکفیری را متلاشی کنند. استحکامات تروریست‌ها طی روزهای اخیر بارها هدف موشک‌های رزمندگان مقاومت قرار گرفت.
در همین رابطه تلویزیون المنار با تکذیب خبرسازی برخی رسانه‌های مغرض مبنی بر بازپس‌گیری کوه «موسی» در منطقه قلمون توسط افراد مسلح، تاکید کرد که این منطقه همچنان در کنترل حزب‌الله
و ارتش سوریه است.
دروغ‌های بزرگ تروریست‌های کوچک
تروریست‌های جبهه النصره در واکنش به پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه و حزب‌الله در قلمون به دروغ متوسل شده و مدعی شدند که تصمیم به جنگ فرسایشی گرفته‌اند و هدفشان فقط تسلط بر مناطق مختلف نیست!
توسل به دروغ از سوی گروه تروریستی النصره نشان دهنده سردرگمی موجود در داخل این جبهه تروریستی است به خصوص اینکه این گروه درگیری شدیدی با تروریست‌های داعش پیدا کرده است و هر یک دیگری را متهم به شکست و ناتوانی در مقابله با ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت می‌کند.
جبهه النصره از آغاز نبرد اعلام کرده بود که هدفش تصرف قلمون و خارج کردن آن از کنترل حزب‌الله است بنابراین شکی باقی نمی‌ماند که هدف النصره از نبرد قلمون تسلط بر آن بود نه راه‌انداختن جنگ فرسایشی.
سایر رویدادها
* دولت سوریه سرنگونی هواپیما یا هلی‌کوپتر این کشور توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای را تکذیب کرد.
* گروه موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» اعلام کرد از هر ابتکاری برای حل سیاسی بحران سوریه استقبال می‌کنند.