kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
در سالروز بعثت خاتم پیامبران

ایران اسلامی غرق در شادی و سرور شد

همزمان با سالگرد بعثت نبوی آئین‌های جشن و سرور در اماکن مقدسه، مساجد و حسینیه‌های شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، قم و شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در سالروز بعثت پیامبر ختمی‌مرتبت(ص) محافل جشن و سرور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه برگزار شد و مردم با پخش نقل و شیرینی این روز خجسته را جشن گرفتند. بسیاری از زوج‌های جوان زندگی مشترک خود را در همین روز آغاز کردند.
زائران و مجاوران بارگاه ثامن‌الحجج(ع) برای عرض تبریک بعثت پیامبر(ص) به بارگاه ملکوتی آن امام همام مشرف شدند. حرم و صحن و سرا و رواق‌های آن بارگاه نورانی مملو از عاشقان خاندان نبی مکرم اسلام(ص) بود. شاعران و مداحان اهل بیت(ع) اشعاری در وصف ختم رسل قرائت و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگی پیامبر اسلام(ص) را بیان کردند.
شهر مقدس قم، بویژه مرقد مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در سالگرد بعثت پیامبر رحمت غرق نور و سرور شد و مردم مسلمان با حضور در بیوت مراجع عظام، این عید خجسته را گرامی داشتند. مردم شیراز و زائران شاهچراغ در سالروز بعثت خاتم‌الانبیاء به سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران رفتند تا این روز خجسته را  به برادر امام‌رضا(ع) تبریک بگویند. در این بارگاه نورانی محافل سخنرانی و مداحی در وصف پیامبر مکرم اسلام(ص) برپا شد و مردم با پخش شیرینی و شربت این روز را گرامی داشتند. مساجد شهرستان زاهدان نیز روزهای جمعه و شنبه شاهد حضور آکنده از سرور مردم شیعه و سنی بود و پخش شربت و شیرینی، دود کردن اسپند، برپایی جشن و سرور و نواختن ساز و دهل، رقص شمشیر و چوب‌بازی گوشه‌ای از برنامه‌های شادی‌آفرین مردم سیستان و بلوچستان در شب عید مبعث بود.