kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

حوادث کوتاه از کشور

    مرگ خاموش اعضای خانواده
ایلام- ایرنا: استنشاق گاز منواکسید کربن و مسمومیت ناشی از آن، جان 3 نفر از اعضای یک خانواده را در یکی از محله‌های شهرستان ایوان در استان ایلام گرفت.
فرماندار ایوان گفت: علت مرگ این افراد بر اثر روشن کردن گاز خوراک‌پزی از نوع پیک‌نیک به منظور گرم کردن فضای منزل و گازگرفتگی اعلام شده است.
معروف بسطامی افزود: پس از انتشار گاز کشنده منواکسید کربن در فضای خانه، پدر و دو فرزند این خانواده (پسر و دخترش) بر اثر استنشاق گاز و نبود سیستم تهویه مناسب جان خود را از دست دادند.
پایان زندگی با توپ فوتبال
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شیروان خراسان شمالی گفت: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر برق‌گرفتنی نوجوانی 14 ساله در یکی از خیابان‌های اصلی شهرستان شیروان، بلافاصله مأموران کلانتری 11 امام علی(ع) و نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ پاکدل افزود: با بررسی‌ها مشخص شد که این نوجوان در حال بازی با توپ فوتبال بوده که توپش بر روی ترانس نصب شده روی تیر برق افتاده و وی در حین برداشتن آن بر اثر بی‌احتیاطی و برخورد با کابل‌های فشار قوی برق دچار برق‌گرفتگی شده است.
وی ادامه داد : مصدوم توسط نیروهای امدادی به مرکز درمانی انتقال یافت اما به علت شدت جراحات وارده و سوختگی ناشی از برق‌گرفتگی، جان خود را از دست داد.
مرگ 2 سرنشین پراید
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: روز جمعه یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 بر اثر انحراف به چپ ناگهانی درمحور «جوزک» شهرستان مانه و سملقان با یک دستگاه خودرو پراید به شدت برخورد کرد.سرهنگ حسین‌زاده افزود: در این سانحه 2 نفر از سرنشینان سواری پراید در اثر شدت جراحات وارده ناشی از تصادف فوت و 3 نفر دیگر نیز مجروح شدند.وی یادآور شد:‌کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را انحراف به چپ راننده خودرو پژو 405 نسبت به سواری پراید اعلام کردند.
195 کیلو مواد مخدر در سبد گوجه‌فرنگی
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از قصد انتقال مواد افیونی در یکی از محورهای مواصلاتی مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.سرهنگ خدایی افزود: با تلاش شبانه‌روزی و بکارگیری شگردهای پلیسی ضمن پوشش کامل مسیر تردد قاچاقچیان، مأموران در محور «میناب - بندرعباس» کامیون سوداگران را شناسایی و متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد داشتند مواد مخدر را در پوشش بار تره خارج کنند، تصریح کرد: مأموران پلیس در بازرسی از کامیون 40 بسته 5 کیلویی مواد مخدر از نوع تریاک به وزن 195 کیلو که درون سبدهای گوجه‌فرنگی جاسازی شده بود، کشف کردند.
خدایی خاطرنشان کرد: در این راستا یک تن دستگیر و به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.
برخورد با باند قاچاق شیشه
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ویژه شرق استان تهران گفت: این پلیس با همکاری اکیپی از مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا موفق به شناسایی مرکز تهیه و بسته‌بندی مواد روانگردان از نوع شیشه در ورامین شد.
سرهنگ غیاثوند افزود:‌پس از هماهنگی با مراجع قضائی مأموران به محل مورد نظر اعزام و در حالیکه متهمان با مشاهده پلیس قصد امحای مواد و فراری دادن سرکرده باند را داشتند، دستگیر شدند.
وی تصریح کرد:‌ در این ارتباط یک کیلو و 900 گرم مواد روانگردان شیشه کشف شد.
توقیف 183 کیلو حشیش در خوزستان
اهواز- واحد مرکزی خبر: 183 کیلوگرم حشیش در محور بهبهان- رامهرمز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی خوزستان دیروز گفت: مأموران انتظامی در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی موفق شدند این میزان مواد مخدر را از یک دستگاه سمند کشف کنند.سرتیپ اسحاقی افزود: این محموله که به شیوه‌ای ماهرانه در خودرو جاسازی شده بود از فارس به خوزستان حمل می‌شد.
به گفته وی در این ارتباط راننده خودرو دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.
واردات لوازم آرایشی فاسد
سرویس شهرستانها- رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالای خارجی و فاقد مجوز گمرکی، مأموران پلیس آگاهی از فعالیت فردی در خصوص واردات کالاهای خارجی قاچاق (لوازم آرایشی و بهداشتی) مطلع شد و به همین منظور تحقیقات لازم در این زمینه آغاز شد و مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره آگاهی ضمن هماهنگی با مقامات قضائی، فرد مورد نظر به هویت «م.ر» را دستگیر کردند.
سرهنگ خالقی افزود: مأموران پلیس پس از انجام بازجویی و مطلع شدن از نشانی محل دپوی این کالاها، به انبار مورد نظر رفته و در بازرسی از این انبار بیش از 3 تن انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی خارجی و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
وی ادامه داد: ارزش محموله مکشوفه 5 میلیارد ریال برآورد شده است.
آتش‌سوزی در مسکن مهر
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس استان بوشهر گفت: با دریافت خبر آتش‌سوزی در برخی از منازل مسکن مهر در منطقه صلح‌آباد شهر بوشهر، مأموران برای امدادرسانی و مهار حریق به محل موردنظر اعزام شدند.
عباس‌زاده افزود: پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه، آتش‌سوزی مهار شد و مصدومان برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: این حادثه 6 مصدوم داشت که 5 مورد آن مشکل تنگی نفس داشته و 1 مورد دچار سوختگی شدید شده است.
عباس‌زاده با اشاره به میزان بالای خسارت گفت: در این حادثه بیش از 20 واحد مسکونی طعمه حریق شده و به‌طور کامل در آتش سوخت.
وی درمورد علت آتش‌سوزی گفت: درحالی که یکی از اهالی ساختمان درحال طبخ کباب در پشت بام بوده است، آتش به ایزوگام سرایت کرده و به سرعت شعله‌ور شده و به دلیل اتصال پشت‌بام‌ها آتش به دیگر واحدها سرایت کرده است.
آتش‌سوزی در واحد صنعتی
قزوین- واحد مرکزی خبر: آتش‌سوزی یک واحد تولیدی صنعتی در شهرستان آبیک مهار شد. این شرکت تولیدکننده ماکارونی و چای جهان در حوالی روستای باقرآباد ترک در 10 کیلومتری شهر آبیک واقع است. این آتش‌سوزی که از صبح جمعه آغاز شده بود ساعت 21 به صورت کامل مهار و ازسرایت آتش به سوله های مجاور جلوگیری شد. ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در این حادثه یک نفر مصدوم شد و خسارت ناشی از آن 50 میلیارد ریال برآورد شده است.
مسمومیت 40 دانش‌آموز در زرند
کرمان- ایرنا: 40 نفر از دانش‌آموزان مدرسه فرهنگیان شهرستان زرند مسموم و در بیمارستان بستری شدند.
معاون فرماندار زرند شامگاه جمعه گفت: این تعداد دانش‌آموز در بیمارستان‌های امام‌علی(ع) و سینا زرند بستری شدند که شماری از آنان هم‌اکنون پس از بهبودی مرخص شده‌اند و تعدادی هم تحت درمان هستند.
صادق‌زاده افزود: علت این حادثه در دست بررسی است.
کشف جسد جوان 18 ساله
اهواز- واحد مرکزی خبر: جسد یک جوان 18 ساله در رودخانه کارون در منطقه اهواز پیدا شد.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز گفت: افراد محلی که متوجه این جسد در رودخانه کارون حوالی پل فولاد (پل ششم) شده بودند مأموران آتش‌نشانی را مطلع کردند. نجفی افزود: مأموران آتش‌نشانی نیز جسد این جوان را از آب بیرون کشیده و برای بررسی علل حادثه به پزشکی قانونی خوزستان تحویل دادند.