kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۵۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
تازه‌ترین خبرها از جنگ یمن

پارتیزان‌های یمن در شهرهای عربستان آل‌سعود آماده باش داد

همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر ورود گروه‌های مسلح یمنی به خاک سعودی‌ها، وزارت کشور عربستان از آماده‌باش نیروهای امنیتی برای حفاظت از حملات احتمالی به مراکز حساس این کشور خبر داد.


سرانجام پیامدهای تجاوز وحشیانه آل سعود به یمن خود را نمایان‌تر می‌کند. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت کشور عربستان پس از انتشار خبرهایی درباره بالا رفتن احتمال حملات نظامی به شهرهای سعودی، از  ترس این حملات در برخی از شهرها و مناطق حساس کشور از جمله تاسیسات نفتی یا مراکز تجاری  اعلام آماده‌باش داده است.
 پیش از این هفته‌نامه المنار فلسطین نیز به نقل از برخی «منابع آگاه» و محافل امنیتی نوشته بود: «احتمالا گروه‌های مسلح طی چند روز اخیر برای ضربه زدن به ثبات و امنیت عربستان وارد خاک این کشور شده‌اند.» براساس این گزارش، این گروه‌ها در واکنش به سیاست‌های جنایتکارانه آل سعود و تجاوزگری آن علیه یمن که تا کنون بیش از 2000  شهید و  تخریب هزاران ساختمان و مسجد برجا گذاشته، وارد خاک عربستان شده‌اند تا عملیات‌های مسلحانه در شهرهای این کشور انجام دهند.
همچنین محافل امنیتی پیش‌بینی کرده‌اند در نتیجه سیاست‌های رژیم کنونی سعودی که مردم کشورهای عربی همگی آن را محکوم کرده‌اند، این کشور شاهد دگرگونی عظیمی شود به‌گونه‌ای که پایه‌های این رژیم هم‌اکنون به شدت سست شده است و احتمال فروپاشی آن در نتیجه حمایت از تروریسم و ورود به جنگ علیه ملت‌های عربی، قوت گرفته است.
عربستان از ششم فروردین ماه و بعد از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را با دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی آماج حملات هوایی خود قرار داد. برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند به ظاهر هم که شده با عربستان در  این تجاوزات همراه شده‌اند. بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته با تصویب قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد!