kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

راهکارهای تحقق شعار سال در گفت و گوی کیهان با نمایندگان

نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری سال، تعیین حرکت مسیر دولت و ملت است، اظهار کردند: رفاه‌زدگی و اشرافیت گرایی موانع تحقق شعار سال هستند.

سرویس سیاسی-

مقام معظم رهبری هر سال در نخسیتن روز فروردین ماه، سال جدید را با یک شعار خاص نامگذاری می‌کنند. فلسفه این کار جلب توجه مردم به یک ارزش و همین طور در نقطه مقابل آن به یک مشکل است. براین اساس مقام معظم رهبری با مطالعات و تجربه‌ای که دارند، درک و دریافتی که از معارف اسلامی و قرآنی و مفاهیم انسانی دارند و نیز اشرافی که به مسائل کشور دارند، هر سال ملت را به یک موضوع توجه می‌دهند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند. البته تأکید رهبر انقلاب بر عنصر «همدلی» که در شعار سال ۹۴ تبلور یافته، امری بی‌سابقه نیست و ایشان در گذشته نیز از این موضوع به عنوان «نعمت بزرگ خدا»  یاد کرده بودند.
همدلی در عرصه داخلی، اقتدار بین‌المللی را به ارمغان می‌آورد
سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار کیهان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی با قدرت‌های سلطه گر در حال مذاکره است، گفت: در حال حاضر در عرصه داخل کشور بیش از هر چیزی محتاج همدلی و همزبانی هستیم تا از این روزنه بتوانیم با اقداماتی جهادی مشکلات پیش رو را حل کنیم.
نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: همدلی و همزبانی دولت و ملت باعث می‌شود تا در عرصه بین‌المللی اقتدار بیشتری برای کشور به وجود آید.
وی افزود: دولتمردان باید با تاکید و صحه گذاشتن بر مطالبات مردم، یعنی همان مطالباتی که برای آن شهید داده و 35 سال تحریم بیگانگان را تحمل کرده‌اند، اعتماد مردم به خود را دو چندان کنند تا از پشتوانه مردمی برخوردار باشند.
نقوی حسینی با بیان اینکه مردم در داخل کشور نیازمندی‌های زیادی دارند، تصریح کرد: رفع این مشکلات تنها به اعتبار و پول بستگی ندارد بلکه بیش از هر چیزی به تدبیر و مدیریت جهادی مربوط می‌شود.
وی افزود: با رفاه زدگی و اشرافیت گرایی و زندگی در ویلاهای لوکس نمی‌توان شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری را متحقق کرد.
برای تحقق شعار سال سخنان رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهیم
علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با کیهان با بیان اینکه برای تحقق شعار سال سخنان رهبری را فصل الخطاب قرار دهیم، گفت: مسئولان باید در عمل و نه در حرف به سخنان مقام معظم رهبری تاکید داشته باشند.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق شعار سال مسئولان باید به فکر افزایش ظرفیت‌های کشور باشند و با پرهیز از جناح گرایی، ظرفیت‌های موجود در کشور و ملت را شکوفا کنند.
وی ادامه داد: برخی مسائل از جمله مسئله هسته‌ای در واقع یک دغدغه ملی است و مسئولان نباید از آن بهره‌برداری سیاسی و جناحی داشته باشند.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: برای مثال اگر  « فکت شیت» ایرانی به موقع منتشر می‌شد، بیگانگان با القای تفاسیر خود نمی‌توانستند فضای داخل کشور را ملتهب کنند.
دشمن در سودای شکاف میان
ملت و دولت است
محمد علی اسفنانی، عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در گفتگو با کیهان با بیان اینکه  دشمن در سودای شکاف میان ملت و دولت است، گفت: مدتها بود که دشمنان از روش‌های در پیش گرفته برای تزلزل ارکان انقلاب اسلامی و همچنین دلسرد کردن ملت از انقلاب ناامید شده بودند.
نماینده مردم فریدون شهر در مجلس ادامه داد: آخرین حربه‌ای که اتاق فکرهای صهیونیست‌ها و غربی‌ها به دولتمردانشان برای ایجاد انشقاق در جامعه ایرانی توصیه کردند، ایجاد اختلاف و شکاف میان مردم و دولت ایران است.
وی افزود: دشمن امروز در سودای این است تا با دلسرد نشان دادن مردم از دولت، نظام ایران را فاقد پشتوانه مردمی معرفی کند و این خطر را به سرعت مقام معظم رهبری درک کرده و امسال را با عنوان سال همدلی و همزبانی ملت و دولت نام نهادند.
اسفنانی تصریح کرد: دولتمردان باید با شناسایی مطالبات به حق ملت در عرصه‌های مختلف و رفع آنها، اعتماد به خویش را در مردم افزایش دهند و ملت نیز با حمایت از دولتمردان، آنها را در فضای بین‌المللی با اقتدار معرفی کنند.
جناح گرایی و سیاسی کاری مانع تحقق شعار سال  
 ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با کیهان با بیان اینکه سیاسی کاری و جناح گرایی بزرگترین مانع تحقق شعار سال است که از سوی مقام معظم رهبری برگزیده شده، گفت: مسئولان نباید مسائل سیاسی و گروه بندی و جناح گرایی را بر حفظ مصالح نظام مقدم بدانند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی در واقع شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت به معنای حمایت مضاعف دولت از صنایع داخلی و استفاده مردم از کالاهای تولید داخل است.
وی افزود: اگر این اتفاق در سطح کشور بیفتد مشکل اشتغال از بین می‌رود و بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز از جامعه رخت برمی بندند.
سلیمی تصریح کرد: در وهله نخست قوای سه‌گانه باید با اتکا به همدلی و همزبانی، الگوی آحاد جامعه برای تمسک به این شعار باشند.