kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
فرمانده مرزبانی کشور:

80 گروه تروریستی ضدایرانی در پاکستان مستقر هستند

80 گروه تروریستی درداخل پاکستان مستقر هستند که دولت اسلام آباد می‌بایست متخلفین ایرانی را دستگیر و تحویل دهد و غیرایرانی‌ها را محاکمه و نتیجه را اعلام کند.

تبریز- خبرنگار کیهان:


فرمانده مرزبانی کشور، روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته بیش از 70 مورد درگیری و تجاوز مرزی به خاک ایران، از سمت پاکستان انجام گرفته است. کلیه ناامنی‌ها در مرزهای شرقی کشور، ریشه خارجی دارد. دولت و ارتش پاکستان، باید پاسخگو باشند. اسلام آباد، باید عاملان جنایت در به شهادت رساندن 8 مرزبان ایرانی را دستگیر کند.
سرتیپ قاسم رضایی با اشاره به دستگیری چند عضو گروهک تروریستی درگشت مرزبانی بازرگان تاکید کرد که این افراد، عضو داعش نبودند و تحویل مقامات قضایی شدند. این مقام ارشد مرزبانی کشور در عین حال اظهار داشت: امسال، پیش از 3 هزار قبضه سلاح شکاری در مرز شمال غرب، کشف و از تردد غیرمجاز 25 هزار نفر در مرزهای شرقی جلوگیری شده است. وی گفت: بودجه‌های کنونی برای مرزبانی، ناچیز و اندک است. یک هزار و 500 کیلومتر از مرزها، جاده ندارند و احداث برج‌های نگهبانی جدید در مرزها لازم است. فرمانده مرزبانی کشور تاکید کرد: برای تامین امنیت مرزها، در برنامه ششم حدود 80 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده و هر سال باید 15 هزار میلیارد ریال به مرزبانی تزریق شود و درصورت تامین بودجه مرزبانی، قاچاق میلیاردی کالا تا حدود زیادی حل می‌شود.