kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

هیلاری کلینتون رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا روز یکشنبه ضمن اعلام رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، قول داد برای عامه مردم کشورش یک قهرمان باشد.


 به گزارش ایرنا،  هیلاری کلینتون 67 ساله و همسر بیل کلینتون  در ویدئویی که در اینترنت پخش شد و نامزدیش را اعلام کرد، گفت: عامه آمریکایی‌ها به قهرمان نیاز دارند و من می‌خواهم آن قهرمان باشم.
انتظار می‌رود کلینتون که در سال 2008 شکست سختی از باراک اوباما در نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خورده، به‌زودی عازم آیووا، ایالتی شود که نخستین رقابت بر سر نامزدی در اوایل سال 2016 در آنجا آغاز خواهد شد.
به گفته دستیاران کلینتون، وی در مبارزه انتخاباتی‌اش بر نابرابری اقتصادی و تعیین نخستین رئیس جمهوری زن آمریکا تأکید خواهد کرد.
 وال استریت ژورنال نیز گزارش داد هیلاری به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری باید توانایی چیره شدن بر چالش‌های زیادی مانند استفاده از ایمیل‌های شخصی و تحقیقات حمله تروریستی به کنسولگری آمریکا در بنغازی را داشته باشد.موضوعاتی در عرصه سیاست خارجی نیز مانند برخورد با داعش در دوره وزارت خارجه وی از مواردی است که باید مورد توجه وی قرار گیرند.