kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

هافینگتون‌پست از توطئه تازه عربستان و ترکیه علیه بشار اسد پرده برداشت

یک نشریه آمریکایی نوشت، ترکیه و عربستان درصدد تشکیل یک ائتلاف نظامی جدید برای سرنگون کردن دولت سوریه هستند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه هافینگتون‌پست به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرد،‌ترکیه و عربستان سعودی که تاریخ طولانی رقابت در منطقه را دارند در حال مذاکره در سطح مقام‌های عالی‌رتبه هستند و هدف اصلی این مذاکرات تشکیل یک ائتلاف نظامی تازه برای سرنگون کردن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است.
این نشریه افزود: «مذاکرات بین مقام‌های ارشد ترکیه و عربستان سعودی با واسطه‌گری قطر انجام شده و براساس طرح پیش‌بینی شده ترکیه نیروی زمینی مورد نیاز را تامین خواهد کرد و عربستان سعودی نیز حملات هوایی را برعهده خواهد داشت تا به مخالفان دولت بشار اسد در سوریه کمک کنند.
هافینگتون‌پست همچنین به نقل از یک منبع آگاه دیگر تصریح کرد که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز در جریان سفر امیر قطر به واشنگتن در ماه فوریه (بهمن ماه) از وجود این مذاکرات آگاه شده است.
سخنگوی کاخ سفید حاضر به ارائه توضیح در این باره نشده است.
براساس این گزارش اوباما پس از دیدار با امیر قطر تاکید کرده که دو طرف ایده‌های خود را برای چگونگی جنگ علیه دولت سوریه به اشتراک گذاشته‌اند.تلاش‌ها برای برکناری دولت اسد از سوی ترکیه و عربستان در حالی تشدید می‌شود که این دو به کمک آمریکا و تمام غرب نزدیک به 4 سال است که با سوریه می‌جنگند اما کاری از پیش نبرده‌اند.