kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

تشدید درگیری‌های خونین بین مبارزان فلسطینی و تروریست‌های داعش در یرموک

درگیری‌های شدیدی در شمال اردوگاه فلسطینی یرموک بین گردان‌های اکناف بیت‌المقدس و گروه تروریستی داعش در جریان است.


به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، همزمان با اعلام گردان‌های اکناف بیت‌المقدس مبنی بر آغاز عملیات نظامی گسترده برای بیرون راندن داعش از اردوگاه یرموک، درگیری شدیدی در شمال اردوگاه بین این گردان‌ها و عناصر داعش به وقوع پیوسته است.
براساس این گزارش، این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد بدون آنکه مبارزان گردان‌های اکناف بیت‌المقدس پیشرفتی کرده باشند.
مبارزان داعش و جبهه النصره نیز همچنان 70 درصد اردوگاه یرموک را تحت سیطره خود دارند و گردان‌های اکناف بیت‌المقدس نیز 20 درصد این اردوگاه را تصرف کرده‌اند و 10 درصد اردوگاه نیز منطقه درگیری بین عناصر گردان‌های اکناف بیت‌المقدس و ارتش سوریه است.
همچنین تخلیه ساکنان اردوگاه به دلیل وقوع درگیری بین مبارزان گردان‌های اکناف بیت‌المقدس و عناصر داعش امروز به طور کامل متوقف شده است.
گردان‌های اکناف بیت‌المقدس یک گروه نظامی فلسطینی است که قبل از اتلاف جبهه النصره و گروه داعش و حمله آن‌ها به اردوگاه یرموک که منجر به سیطره آن‌ها بر بخش‌اعظم آن شد، بزرگترین گروه مسلح حاضر در این اردوگاه به شمار می‌رفت. حماس هرگونه ارتباط خود با این گردان‌ها را رد کرده است.
رسیدگی به اوضاع
 اردوگاه یرموک
شورای ملی فلسطین که بالاترین نهاد فلسطینی است از سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) خواست تا سریعا نشستی را برای رسیدگی به اوضاع اردوگاه یرموک برگزار کند.
این در حالی است که سازمان آزادی بخش فلسطین دو روز پیش مخالفت خود را با مشارکت در نبرد‌های اردوگاه یرموک اعلام کرده بود.
آژانس سازمان‌ملل در امور آزادگان فلسطینی (آنروا) نیز نگرانی عمیق خود را بابت اوضاع غیرنظامیان در اردوگاه یرموک دمشق و پس از حملات داعش اعلام کرد.
اوایل آوریل 2015 (اردیبهشت) داعش به یرموک حمله کرد و تعدادی از گروه‌های فلسطینی برای باز پس‌گیری اردوگاه با تروریست‌های داعش درگیر شدند که این درگیری‌ها تاکنون ادامه دارد. داعش به محض تسلط به این اردوگاه دست به کشتار وحشیانه آوارگان فلسطینی و سوری زد.
(مشیرالمصری) از رهبران حماس نیز حوادث جاری در اردوگاه یرموک را «جنایت» توصیف کرد و بر درخواست  حماس از تمامی گروه‌های مسلح در اردوگاه یرموک برای توقف درگیری‌ها و کشتارها و تلاش برای دور نگه داشتن این اردوگاه از درگیری‌های جاری در سوریه تاکید نمود.