kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

انهدام باند بین‌المللی «غول بچه»

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی از انهدام باندی بین‌المللی، معروف به غول بچه و کشف 490 تن موادمخدر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی مؤیدی در حاشیه نشست خبری دیروز خود در جمع خبرنگاران به تشریح یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جدید پرداخت و گفت: یکی از باندهای قاچاق موادمخدر که اقدام به قاچاق کوکائین از کشورهای آمریکای جنوبی به داخل کشور کرده بود، شناسایی شده و مسیر فعالیت‌های آنان را تحت نظر قرار دادند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان دستگیری سرکرده 30 ساله این باند معروف به غول بچه، در یکی از فرودگاه‌ها، افزود: علاوه بر سرکرده، 2 تن دیگر از اعضای باند که تابعیت ایرانی داشتند دستگیر شده و در بازرسی از آنان 3 کیلوگرم کوکائین کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه برخی افراد در خارج از کشور شناسایی شدند و به پلیس آن کشورها اطلاع داده شده، به گردش مالی و املاک قابل توجه به جا مانده از این افراد اشاره کرد و گفت: از این افراد چندین دستگاه خودروی لوکس گران‌قیمت کشف شده است.
کشف 490 تن موادمخدر و انهدام 250 آشپزخانه
سردار علی مؤیدی همچنین در نشست خبری صبح دیروز خود با اشاره به عملکرد و دستاوردهای پلیس موادمخدر در سال 93، اظهار داشت: در سال 93 مجموعاً 490 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شد که از این میان 390 تن مربوط به تریاک، 70 تن حشیش، 10 تن هروئین، 8 تن مرفین و 15 تن نیز سایر موادمخدر بود.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر در سال 93 را دارای برتری‌های نسبی نسبت به سال‌های قبل عنوان کرد و گفت: در این سال در حوزه موادمخدر به بیش از 90 درصد از هدف‌گذاری‌هایی که از پیش تعیین کرده بودیم، رسیدیم و بیش از 1800 عملیات در سراسر کشور داشتیم.
وی درخصوص تعداد آشپزخانه‌های موجود در تهران نیز خاطرنشان کرد: از 250 آشپزخانه سراسر کشور، بیش از 200 آشپزخانه در تهران و حومه آن وجود داشت.
وی درخصوص استان‌های دارای بیشترین کشف موادمخدر نیز گفت: استان‌های کرمان، هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان به ترتیب با 95، 64 و 46 تن بیشترین کشفیات موادمخدر را به خود اختصاص داده‌اند همچنین فرماندهی مرزبانی نیز 63 تن کشفیات داشته است.
کشف 22 تن موادمخدر طی 20 روز نخست امسال
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی در ادامه به تشریح عملکرد مجموعه پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در 20 روز ابتدایی سال94 اشاره کرد و گفت: در این مدت 22 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است که مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل از افزایش 11 درصدی حکایت دارد. همچنین در یکی از عملیات‌های امسال، 2/5 تن موادمخدر به شکل یک‌جا از سوداگران مرگ کشف و ضبط شد.