kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶

زیان 40 میلیارد یورویی غرب از تحریم روسیه

رئیس کمیته امور خارجی دوما اعلام کرد، غرب به خاطر تحریمی که بر روسیه تحمیل کرده، 40میلیارد یورو زیان دیده است.


به گزارش خبرگزاری فارس، «الکسی پوشکوف» اعلام کرد، غرب به خاطر جنگ تحریمی که آمریکا علیه روسیه به راه انداخته، 40 میلیارد یورو زیان دیده است.
وی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه اسپانیا، افزود: اتحادیه اروپا (به تنهایی) به خاطر تحریم روسیه، 21 میلیارد یورو ضرر کرده است. این در حالی است که برخی کارشناسان اقتصادی این رقم را تا 30 میلیارد یورو هم برآورد کرده‌اند، و به گفته آنها، بخش کشاورزی اتحادیه اروپا به تنهایی 12 میلیارد یورو از این تحریم‌ها آسیب دیده است.
پوشکوف همچنین خبر داد: آلمان با تحمل ضرر 850 میلیون یورویی، بیشترین آسیب را از جنگ اقتصادی با روسیه دیده است. طبق این اظهارات شمار گردشگران روسی در اسپانیا هم تحت‌تاثیر این تحریم‌ها تا 40 درصد کاهش یافته است. اسپانیا یکی از فقیرترین و بحران‌زده‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.
به گفته کارشناسان بی‌طرف، آمریکا با راه‌ انداختن بحران اوکراین، سعی کرده که اروپا را از روسیه جدا کند. این جدایی، علاوه بر اینکه اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند، این اتحادیه را به آمریکا بیشتر وابسته می‌کند.
طی سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های اروپایی از جمله پژوی فرانسه به خاطر پیروی از سیاست‌های آمریکا به شدت متضرر شده‌اند.
همین فشارهای اقتصادی باعث شده که هفت کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اتریش، ایتالیا و اسپانیا، با وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه مخالفت کنند.
پوتین چند روز پیش به این مسئله اشاره کرد و گفت: آمریکا با راه‌اندازی کودتای اوکراین و مخفی شدن پشت اتحادیه اروپا تلاش دارد به اهداف خود نزدیک شود؛ ترفندی که روسیه از آن به خوبی آگاه است.