kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵

پایان گروگان‌گیری خونین در تونس با 19کشته

حمله افراد مسلح به پارلمان و یک موزه درتونس و گروگان گرفتن ده‌ها گردشگر خارجی با 19کشته به پایان رسید.


به گزارش خبرگزاری فارس، نخست وزیرتونس از کشته شدن 19 تن در حمله به پارلمان و موزه این کشور خبرداد.
«الحبیب الصید» عصر دیروز، ساعتی پس از پایان حمله به پارلمان این کشور و عملیات گروگان‌گیری موزه «باردو» ضمن محکومیت حمله مسلحانه دیروز به موزه «باردو» واقع در پایتخت این کشور اعلام کرد که دو فرد مسلح با لباس نظامی به این موزه حمله کردند.
وی با تاکید بر آزادی همه گروگان‌های موزه «باردو» اعلام کرد که ۱۹ نفر از جمله ۱۷ گردشگر در حادثه گروگان‌گیری افراد مسلح در این موزه کشته شدند.
وزارت کشور تونس نیز اعلام کردکه 2 تا 4 نفر با لباس نظامی که در خوردوی مخصوص گردشگران برای بازدید از موزه باردو حضور داشتند اقدام به گروگان گیری کرده و به ساختمان پارلمان نیز حمله ور شدند.
همچنین پلیس تونس دیروز ضمن گزارش شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پارلمان تأکید کرد که سه تن از افراد مسلح را در مقر پارلمان به محاصره خود در آورده و نیروهای مبارزه با تروریسم به محل حادثه اعزام شده‌اند.
برپایه این گزارش، نیرو‌های تونسی ضد تروریسم برای نجات گردشگران وارد عمل شدند و تاکنون حدود 100گردشگر خارجی از این موزه تخلیه شدند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که دو فرد مسلح مهاجم و یک نیروی امنیتی در این درگیری ها کشته شدند. وزارت کشور تونس حدود سه ساعت پس از شروع حمله تروریستی دو فرد مسلح به این موزه، با صدور بیانیه‌ای پایان عملیات نیروهای ضد تروریسم در این موزه را پس از کشته شدن این دو فرد مسلح و آزادی همه گروگان‌ها اعلام کرد.