kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

ارتش عراق عملیات پاکسازی تکریت را کلید زد

نیروهای داوطلب و ارتش عراق با سرکوب مقاومت‌های پراکنده عناصر داعش در تکریت، پاکسازی این شهر از تروریست‌های تکفیری را آغاز کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی‌رغم تسلط نیروهای دولتی بر سراسر شهر تکریت هنوز هسته‌هایی از عناصر داعش در برخی مناطق، از جمله کاخ‌های به جا مانده از صدام مقابل نیروهای داوطلب و ارتش مقاومت می‌کنند.با این حال، این هسته‌ها توان اولیه خود را از دست داده‌اند و بعضا به شیوه انتحاری و با جلیقه‌های انفجاری دست به حملات می‌زنند. به گفته فرماندهان نیروهای مردمی، تنها حدود 60 تن از عناصر تکفیری در منطقه «قادسیه» تکریت تحت محاصره هستند. به نظر می‌رسد که آخرین توان تروریست‌ها در حال فرسایش است.
خبرها همچنین حاکی است، سران داعش که پیامدهای روانی شکست خود در تکریت را بسیار سنگین می‌دانند، تصمیم گرفتند در برخی مناطق، از جمله استان‌های الانبار، دست به ضد حمله بزنند و پیروزی‌هایی به دست آورند. اما این حملات تاکنون نتیجه نداده است.
خبرها از الانبار حاکی است، یک فرد انتحاری ساختمان هشت طبقه‌ای را هدف انفجار قرار داد و علاوه بر آن، این شهر هدف حداقل 150 گلوله خمپاره قرار گرفت. با این حال، داعش هنوز نتوانسته است وارد این شهر شود؛ هرچند حملات بالا تلفات و خساراتی را به نیروهای ویژه عراق و مردم غیرنظامی وارد کرد.از استان نینوا نیز خبر رسید، بیش از 30 فرمانده داعش از منطقه «غابات» موصل به سمت منطقه «بعاج» در مرزهای سوریه فرار کردند.در همین حال، قضیه شکست داعش در تکریت، داعش را چنان هراسان کرد که «ابوبکر البغدادی» و سرکرده داعش مجبور شد برای فرار خود از موصل از هم‌اکنون زمینه‌سازی کند؛ منابع داعش به نقل از البغدادی، مدعی شدند که وی پیامبر اسلام(ص) را در خواب دید که به او توصیه کرد از موصل خارج شود!خبرها همچنین حاکی است، نیروهای عراقی قصد دارند پس از تسلط بر تکریت و استان صلاح‌الدین، متوجه شهر «طوز خورماتو» در جنوب کرکوک شوند و این شهر را نیز از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.آمار رسمی کشته‌های داعش در شهرهای عراق طی دیروز 96 تن اعلام شده است.