kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

فارین افرز: روابط عربستان و اسرائیل بسیار گرم و دوستانه است

نشریه آمریکایی «فارین افرز» از همکاری‌های پنهان رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی پرده برداشت و نوشت: آل‌سعود همواره خود را مخالف اسرائیل و طرفدار امت اسلامی نشان می‌دهد در حالی که با اسرائیل همکاری می‌کند.

به گزارش العالم، فارین افرز در مقاله‌ای با اشاره به همکاری‌‌های گسترده رژیم صهیونیستی و آل سعود علیه یمن در دهه 60 و احتمال تکرار این سناریو در برابر ایران فاش کرد که «آل سعود همواره خود را مخالف رژیم صهیونیستی و طرفدار امت اسلامی قلمداد می‌کند در حالی که با این رژیم همکاری می‌کند.»
این نشریه آمریکایی افزود، روابط عربستان و اسرائیل به ویژه در پی ناآرامی‌های خاورمیانه بسیار دوستانه و گرم شده است. این نشریه آمریکایی در ادامه، برنامه هسته‌ای ایران را از جمله مسائلی دانست که باعث شده روابط این دو رژیم به یکدیگر نزدیک شود! فارین افرز تصریح کرد: عربستان علنا اسرائیل را به رسمیت نشناخته اما روابط حسنه‌ای میان این دو در جریان است.
انتخابات اسرائیل
از سوی دیگر یک پایگاه آمریکایی در گزارشی درباره انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی نوشت: بنیامین نتانیاهو در روزهای پایانی نخست‌وزیری‌اش به سر می‌برد.«بیزینس اینسایدر» خطاب به نتانیاهو نوشت: وقتی به پایتخت مهمترین متحد خود رفته و به صورت رئیس‌جمهورش سیلی می‌زنید مردم شما را قهرمان نمی‌دانند بلکه نتیجه‌گیری می‌کنند که آدم کودن، احمق و مخاطره‌جو هستید.»
سایر رویدادها
* وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اندیشه اشغال کامل نوار غزه در حمله اخیر اشتباه بود.
* نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی 9 فلسطینی را در غرب جنین در کرانه باختری بازداشت کردند.
* جنبش حماس اعلام کرد که فتح باید از همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی دست بکشد.