kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
در ادامه عملکرد تبعیض‌آمیز دولت صورت گرفت

افزایش 400 تا 860 هزار تومانی حقوق کارمندان بانک‌های دولتی

دولت تدبیر و امید با صدور دستور تبعیض‌گونه اعلام کرد حقوق کارمندان بانک‌های دولتی بین 400هزار تا 860 هزار تومان افزایش یابد.


این دستور را نوبخت معاون حسن روحانی و رئيس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حالی در قالب دستورالعمل فوق‌العاده خاص ابلاغ کرد که طبق مصوبه دولت حقوق سایر کارمندان دولت برای سال آینده فقط 14 درصد افزایش می‌یابد.
البته عملکرد تبعیض گونه دولت فقط به افزایش حقوق کارمندان بانک‌های دولتی محدود نمی‌شود بلکه چند روز پیش حقوق کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری هم با دستور دولت 35 درصد افزایش یافت. دولت حسن روحانی البته در همین افزایش کارمندان بانک‌های دولتی نیز عملکردی تبعیض گونه داشته و بازنشستگان بانک‌های دولتی را مشمول افزایش حقوق فوق ندانسته است در حالی که بر اساس قانون قرار بود حقوق کارکنان بانک‌ها و بازنشستگان آنها یکسان شود. به هرحال به گزارش فارس، به استناد بند (ج) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه و بنا به پیشنهاد مدیران عامل بانک‌های دولتی و به منظور ارتقای بهره‌وری کارکنان دستورالعمل نحوه محاسبه و پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان بانک‌های دولتی ملی ایران، سپه، کشاورزی، مسکن، توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، توسعه تعاون و پست بانک ایران تصویب شد.
بنابراین گزارش، فوق‌العاده خاص کارکنان بانک‌های دولتی در کلیه رده‌های شغلی، دو ساله معادل حاصل ضرب امتیاز شغل در ضریب ریالی تعیین می‌شود.
بر اساس این گزارش، از اول اسفند ماه جاری حقوق کارکنان بانک‌ها به میزان 400 هزار تومان تا 860 هزار تومان افزایش یافته است اما نکته‌ای که در این ابلاغیه به وضوح دیده می‌شود این است که بازنشستگان بانک‌های دولتی از این ابلاغیه جا مانده‌اند.