kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

زد و خورد در پارلمان ترکیه بر سر تصویب یک لایحه

درگیری شدید بین نمایندگان پارلمان ترکیه بر سر لایحه بحث‌برانگیز «افزایش اختیارات پلیس»، پنج نفر زخمی برجای گذاشت.


به گزارش واحد مرکزی خبر، در این زد و خوردها که سه شنبه شب درصحن پارلمان ترکیه روی داد پنج تن از نمایندگان جناح مخالف زخمی شدند. درگیری‌های فیزیکی میان نمایندگان پارلمان ترکیه پیش از آغاز گفت وگوها درباره لایحه بحث برانگیز دولت محافظه کار ترکیه که در آن افزایش اختیارات نیروهای پلیس پیش‌بینی شده است، آغاز شد.
در این درگیری‌ها که شمار زیادی از نمایندگان پارلمان در آن دخیل بودند، دو نماینده از ناحیه سر با ضربات چکشی که رئیس پارلمان بطور سنتی از آن برای افتتاح و ختم جلسه استفاده می‌کند، توسط نمایندگان حزب عدالت و توسعه ترکیه (حزب حاکم در ترکیه) زخمی شدند!
لایحه جنجال برانگیزی که حزب حاکم ترکیه برای افزایش قدرت و اختیارات پلیس و تشدید نظام بازداشت‌ها، بازرسی‌ها و شنودهای تلفنی خارج از کنترل قضایی ارائه کرده، انتقادات زیادی را در مراکز و محافل سیاسی ترکیه به ویژه در جناح مخالف این کشور برانگیخته است و اعتراضات به آن موجب شده حتی پیش از آغاز بررسی لایحه مورد نظر توسط نمایندگان، فضای پارلمان ترکیه به شدت متشنج شود و نمایندگان را به جان یکدیگر اندازد.  بررسی این لایحه به دلیل درگیری‌ها به روزهای آینده موکول شد.