kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

تظاهرات اسپانیایی زبان‌های واشنگتن علیه پلیس نژادپرست آمریکا

مردم شهر «پاسکو» در ایالت واشنگتن در اعتراض به قتل یک مرد غیرمسلح آمریکایی توسط افسر پلیس این شهر، تظاهرات گسترده‌ای برپا و خواستار اجرای عدالت برای قربانی این حادثه شدند.


به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از یک هزار نفر از فعالان حقوق‌بشری به همراه شمار زیادی از اسپانیایی‌زبان‌های ساکن شهر باسکو در تظاهرات گسترده علیه تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به «آنتونیو زامبرانو مونتس» یک آمریکایی مکزیکی‌الاصل 35 ساله شرکت کردند.
به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، شهر «پاسکو» در ایالت واشنگتن جمعیتی حدود 68 هزار نفر دارد که 56 درصد از آنها را اسپانیایی‌زبان‌ها تشکیل می‌دهند.
طبق این گزارش، بسیاری از جمعیت اسپانیایی‌زبان این شهر در پارک «والنتیر» تجمع کردند تا بزرگداشتی را برای «مونتس» برگزار کنند که سه‌شنبه هفته گذشته توسط پلیس ایالت واشنگتن کشته شد.
 تیراندازی به مونتس، چهارمین تیراندازی مرگبار افسران پلیس به شهروندان پاسکو در هفت ماه گذشته به حساب می‌آید و برخی منابع می‌گویند که این هفتمین تیراندازی مرگبار ماموران پلیس پاسکو در 10 ماه گذشته است.
رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اقلیت‌ها و رنگین‌پوستان امری کاملا رایج است و اخبار زیادی از کشته شدن سیاه‌پوستان غیرمسلح توسط افسران پلیس آمریکایی منتشر می‌شود و این افسران قاتل به دلیل ارتکاب چنین اقداماتی، محاکمه نمی‌شود.
چند روز پیش رئیس اف.بی.آی در اقدامی بی‌سابقه به نژادپرست بودن پلیس آمریکا اذعان کرد.