kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
سردار همدانی مطرح کرد

نامه 10 کشور به ایران برای گرفتن کمک در مقابله با تکفیری‌ها

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران از نامه رسمی 10 کشور به جمهوری اسلامی با هدف درخواست کمک فکری در بعد دفاعی خبر داد

همدان - خبرنگار کیهان:

 سردار همدانی فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران در مراسم جشن انقلاب  با تأکید بر اینکه قیام امام راحل مهر باطلی بود بر جدایی دین از سیاست، گفت: درست است انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود؛ نه انقلاب جاده و آسفالت؛ اما توجه به رفاه مردم کشور نیز از راهبردهای اصلی آن بود.
وی مردم را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی خواند و افزود: باید با نظارت بر عملکرد دولتمردان، آنها را کنترل کرده و مطالبه‌گر باشید.
همدانی با اشاره به بیش‌از 100 دستاورد عمده انقلاب اسلامی، حفظ نظام را اوجب واجبات دانست و ادامه داد: با بالندگی جمهوری اسلامی، امروز دیگر دشمن نمی‌تواند حرف از براندازی آن بزند، اما درصدد محصور و محدود کردن آن است.
وی با انتقاد از برخی زمزمه‌ها در داخل کشور مبنی بر اینکه «وضع، خوب نیست» این ادعا را رد کرد و ابراز داشت: به لطف خدا، امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت قرار دارد.
فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بیداری اسلامی در منطقه را از مواهب انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: امروز بعد از گذشت دو سال از اتفاقات سوریه، دمشق به یکی از امن‌ترین شهرها تبدیل شده است.
همدانی دلیل این موفقیت را پیاده‌سازی طرح دفاعی تهران در دوران جنگ تحمیلی در این شهر عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس ایران اسلامی برای تمام ملت‌های خواهان استقلال به یک الگو تبدیل شده است.
وی با تأکید بر اینکه ایران در عرصه دفاعی و امنیتی در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، از نامه رسمی بیش از 10 کشور به جمهوری اسلامی با هدف درخواست کمک فکری در بعد دفاعی خبر داد و ابراز داشت: این کشورها با احتمال حمله تکفیری‌ها، این درخواست را برای آمادگی در مقابل آنها داشته‌اند.
همدانی با اشاره به فتنه سال 88 و ابعاد عظیم آن،تصریح کرد:  به فرض بخشش آنها از سوی خانواده جانبازان و شهدا، سران فتنه به خاطر خدشه‌ای که به انقلاب وارد کردند، قابل بخشش نخواهند بود. در خاتمه فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران با بیان اینکه مردم باید محاکمه آنها از دستگاه قضایی را مطالبه کنند تا دیگر کسی جرأت برافروختن آتش فتنه در نظام را نکند.