kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
معاون اسبق مرکز رسانه‌های دیجیتال انتقاد کرد

بی‌توجهی مسئولان به خطرات شبکه‌های اجتماعی

روح‌الله مؤمن‌نسب‌گفت: شبکه‌های اجتماعی موجود قوانین جمهوری اسلامی را نقض می‌کنند و دستگاه قضایی دستور مسدودسازی می‌دهد ولی هیچ کس رسیدگی نمی‌کند.


وی در همایش فضای پاک و شبکه‌های مجازی با بیان اینکه بسیاری کشورها شبکه‌های اجتماعی داخلی راه انداخته‌اند، اظهار داشت: به‌عنوان نمونه کره‌جنوبی نرام‌افزار لاین را تولید کرده و علاوه بر جمعیت 50 میلیونی این کشور، استفاده‌کنندگان از این نرم‌افزار به 400 میلیون نفر رسیده است.
به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: فکر می‌کنیم سایت گوگل در همه کشورها اول است در حالی که اینگونه نیست، مثلاً در آلمان جستجوگر GOOGLE.DD که یک شرکت آلمانی محسوب می‌شود رتبه نخست را داشته و ارائه دهنده آن در خاک این کشور قرار دارد، اطلاعات مردم از آلمان خارج نمی‌شود و تمام قوانین این کشور را نیز رعایت می‌کند.
مومن‌نسب با بیان اینکه طبق اعلام آمریکا 35 درصد کل دانلودهای اینترنت، دانلود فیلم‌های پورنوگرافی بوده است، تصریح کرد: در وزارت ارتباطات چه اتفاقات وحشتناکی می‌افتد؟ وزارت ارتباطات اعلام می‌کند 4 هزار میلیارد تومان درآمدش از طریق فروش اینترنت بوده است، یعنی هزار و 400 میلیارد تومان از این درآمد از طریق فروش فیلم‌های پورنوگرافی کسب کرده است!وی بیان کرد: موسسه انگلیسی «خانواده امن» اعلام کرده 56 درصد کسانی که طلاق گرفته‌اند، در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فیلم‌های غیراخلاقی نگاه می‌کردند و نگاه‌کردن به این فیلم‌ها موجب سردی نسبت به همسر یا تنوع‌طلبی شده و موجب شده فرد از خانواده دور شود و بلاهایی سرش بیاید که آن سرش ناپیداست.
مومن‌نسب با تأکید بر اینکه اراده افراد در پیشگیری از مخاطرات شبکه‌های اجتماعی تضمین‌کننده نیست، ادامه داد: جرج کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد؛ «ما بررسی کردیم هر چه بر افراد زیر 18 سال اثر منفی دارد می‌تواند افراد بالای 18 سال را هم منحرف کند، در نتیجه ما از همین امروز« اینترنت خانواده‌پسند» را اجرا می‌کنیم» و بعد از این صحبت، 70 درصد سایت‌های مهم دنیا را در کشورش مسدود کرد.
وی افزود: اردوغان، نخست‌وزیر کشور لائیک ترکیه، در انتخابات چند ماه اخیر اعلام کرد؛ «اگر به من رأی دادید فیسبوک، یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی آمریکایی را در این کشور می‌بندم»، ولی در ایران برخی با تظاهر به آزادی، خانواده را به نابودی می‌کشانند.
معاون اسبق مرکز رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ای در آمریکا اجازه دهد بچه زیر 13 ساله‌اش وارد شبکه‌های اجتماعی شود، دادگاه بچه را از وی می‌گیرد و صلاحیت نداشتن برای نگهداری بچه را اعلام می‌کند، اما در ایران عده‌ای نمی‌خواهند این حقیقت را باور کنند، اوباما رسماً اعلام می‌کند که اجازه نمی‌دهم دخترم وارد فیسبوک شود، بعد عده‌ای از مسئولان ما استفاده از این شبکه‌ها را مجاز می‌دانند.