kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
آیت‌الله جنتی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر:

آنها که می‌گویند به خاطر تحریم‌ها با دشمن کنار بیاییم مردم را نمی‌شناسند

آیت‌الله جنتی گفت: برخی مردم را نمی‌شناسند و بر این باورند که مردم نمی‌توانند در برابر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها ایستادگی کنند و باید برای حل این مشکلات با دشمن کنار بیاییم تا فشار تحریم‌ها برداشته شود.


 دبیر شورای نگهبان در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور که صبح دیروز با حضور شخصیت‌های سیاسی برگزار شد، به تشریح اهمیت مراسم 22 بهمن پرداخت و اظهار داشت: برخی مردم را نمی‌شناسند و بر این باورند که مردم نمی‌توانند در برابر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها ایستادگی کنند و باید برای حل این مشکلات با دشمن کنار بیاییم تا فشار تحریم‌ها برداشته شود، اقتصاد فعال شود و مشکلات گوناگون در کشور حل شود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه این تفکر در برخی افراد مؤثر در عرصه‌های مدیریتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این یک خطر است که برخی باور نمی‌کنند که می‌شود مقاومت کرد چرا که دشمن نیز همین را می‌خواهد و باید جواب آن را در راهپیمایی‌ها بدهیم.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه اتاق فکر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر روی این موضوع فکر کنند تأکیدکرد: باید برای این موضوع فکر شود و برای آنهایی که در داخل این افکار شوم را در سر دارند و این امر را در تبلیغات و تابلوها به اشکال مختلف باید بپردازیم.
عده‌ای باور نمی‌کنند با اقتصاد مقاومتی می‌توان مشکلات را حل کرد
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: من خیلی ناراحتم که مقام معظم رهبری حقیقت و واقعیت غیرقابل انکاری را بیان می‌کنند اما عده‌ای باور نمی‌کنند که با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم مشکلات را با اتکا به پایداری و مقاومت و به کارگیری استعدادهای جوانان‌مان حل کنیم و می‌توانیم دشمن را شکست دهیم.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه باید بر روی این موضوع کار کرد تا بتوانیم اقتصاد را فعال کرده و مشکل اشتغال در کشور حل شود، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا دشمن ناامید شود چرا که دشمن دل به تحریم‌ها بسته است و امیدوار است تا تحریم‌ها مردم را به زانو درآورد تا مردم تسلیم شوند.
برخی بر این باورند که باید با دشمن کنار آمد
دبیر شورای نگهبان با انتقاد از اینکه برخی از افراد چراغ سبز به دشمن نشان می‌دهند، اظهار داشت: برخی که خداوند شر آنان را کم کند بر این باورند که با دشمن باید کنار آمد، در هسته‌ای باید کنار آمد و در سیاست باید کنار آمد در حالی که این رویارویی با مردم و رویارویی با آرمان‌های امام(ره)، انقلاب و خون شهدا است.
وی ادامه داد: مردم در 22 بهمن باید جواب اینچنین حرف‌ها را بدهند و ما باید بتوانیم مردم را در صحنه بیاوریم و ما باید بتوانیم [همانند] سال‌های جنگ از پتانسیل مردم استفاده کنیم و این رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
جایگاهی بالاتر از پیامبر(ص) نداریم
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن به دنبال براندازی نظام است خاطرنشان کرد: مردم باید بفهمند در مقابل چه کسانی قرار دارند من متأسفم از اینکه توهین به پیامبر اسلام می‌شود و به مسلمانان توهین می‌شود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه جایگاهی بالاتر از پیامبر(ص) نداریم، گفت: به من گفته شد که این حرکت در کشورهای مختلف تکرار شده و به 16 زبان ترجمه شده است که اگر کشورهای اسلامی ذره‌ای غیرت داشتند باید اقدام سرکوبگرانه‌ای انجام می‌دادند و حداقل آن این بود که فرانسه را تحریم کنند تا درس عبرتی شود تا کسی چنین جسارتی به خود ندهد.
باید بر دهان کسانی زد که می‌گویند حصر برداشته شود
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه فتنه به معنای براندازی نظام است، تصریح کرد: باید بر دهان آنهایی بزنیم که می‌گویند باید حصر‌ها برداشته شود، فتنه‌گران آزاد شوند تا دوباره فتنه کنند و پیام 22 بهمن با این امور مقابله شود چرا که مردم از این امر خوشحال هستند هرچند ممکن است چهار نفر پیدا شود و در سایت‌هایشان عنوان کنند و از این امر ناراحت باشند اما مگر جامعه و نظام باید به این حرف‌ها گوش دهد و این مسئله سیاست‌های کلی نظام است.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه در 22 بهمن باید پاسخ کوبنده‌ای به کشورهای اسرائیلی، غربی، فرانسه و افراد لامذهب، بی‌دین و بی‌شعور داده شود، خاطرنشان کرد: باید این پیام را در 22 بهمن بدهیم که مملکت ایران وجود دارد که از خدا و پیغمبر حمایت می‌کنند و پای دین آسمانی خود ایستاده‌اند و از هیچ چیز نمی‌ترسند.
اوباما مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات است
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه مسائل دولت و کنگره و مشکلات داخلی آمریکا به ما مربوط نمی‌شود، گفت: در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، اوباما مسئول خواهد بود.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله هسته‌ای، گفت: در موضوع هسته‌ای اگر می‌توانستند جنگ هم می‌کردند ولی از آنجایی که می‌دانند نتیجه جنگ برای آنان گران و سنگین است لذا جنگ نمی‌کنند به همین دلیل از راه‌های دیگری می‌خواهند بر ایران فشار بیاورند.
وی ادامه داد:  بعد از گذشت مدتی از تحریم‌ها وقتی دیدند تحریم‌ها موثر نبود و ایران فناوری هسته‌ای خودش را ادامه داد و پیشرفت کرد بنابراین پای میز مذاکره آمدند، هرچند می‌گویند ایران به دلیل تحریم‌ها پای میز مذاکره آمد ولی خودشان هم می‌دانند که این تحریم‌ها موثر نبود و ما هیچ گاه از مذاکرات فرار نکردیم بلکه آنان بودند که میز مذاکرات را ترک کردند و به دنبال تحریم رفتند اما حالا با فشارهایی می‌خواهند ایران را از فناوری هسته‌ای منصرف کنند.
رئیس مجلس یادآور شد: اینکه اوباما می‌گوید کنگره به من فشار می‌آورد این موارد و موضوعات به من مربوط نمی‌شود. اوباما اگر نمی‌تواند مشکلات داخلی کشور خودش را حل کند، به ما مربوط نمی‌شود و او مسئول به هم زدن مذاکرات است، به جمهوری اسلامی ایران مربوط نیست که در داخل کشور آمریکا چه می‌گذرد، مسئله هسته‌ای ایران موضوعی نیست که در درون تعارفاتی مانند اینکه  تحت فشاریم، به ما مربوط باشد.
تلاش می‌کنیم برای نفت جایگزینی
در بودجه فراهم کنیم
رئیس مجلس یادآور شد: حمایت از مستضعفان و مسئولان جزو آرمان‌های این انقلاب است، دفاع ایران از فلسطین حرکت بزرگ و تاثیر‌گذاری بود، امروز تحقق استقلال، منوط به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و می‌بینیم در دولت هم تلاش‌هایی برای این موضوع صورت گرفته است البته برخی کشورهای منطقه شیطنتی برای قیمت نفت انجام داده‌اند ولی ما تلاش می‌کنیم منابعی را فراهم کنیم که بودجه جاری کشور متکی به نفت نباشد.
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ایران بدانند با این شگردهای کاهش قیمت نفت نمی‌توانند ایران را فریب دهند یا فشار بیاورند بلکه آنان با این اقداماتشان ما را آبدیده‌تر می‌کنند تا بتوانیم در برابر مشکلات، راحت‌تر چاره‌اندیشی و اقدام کنیم.
شکرگزاری از انقلاب
در گرو تبعیت محض از رهبری
وزیر کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه دهه فجر باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود گفت: به همه استانداری‌ها و حتی بهداری‌ها ابلاغ کردیم تا امکانات را برای برگزاری باشکوه دهه انقلاب اسلامی قرار دهند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در این همایش به تشریح دستاوردهای 22 بهمن امسال پرداخت و اظهار داشت: شکرگزاری ما از انقلاب باید تبعیت محض از رهبری باشد و وقتی ما ولایت را قبول می‌کنیم باید در تمامی جهات این تبعیت را داشته باشیم.
وی با اشاره به چگونگی صیانت و نگهداری از اهداف و شعارها، خاطرنشان کرد: مؤلفه اصلی ملت ما اعتقادات دینی بود که باید به شکرگزاری در این موضع بپردازیم که این به آن معناست که برای پیشبرد دین خدا و نشان دادن چهره صلح و انسان‌دوست از دین در همه سطوح باید تلاش کنیم.
رحمانی ‌فضلی به سه مؤلفه مردم، مقام معظم رهبری و اعتقادات دینی اشاره کرد و گفت: اگر به این سه عنصر اعتقاد داشته باشیم موفق می‌شویم و می‌توانیم مسیر 36 ساله انقلاب را ادامه دهیم.
رحمانی فضلی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌ها برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن دهه پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به همه دستگاه‌ها از استانداری‌ها و حتی بهداری‌ها ابلاغ‌ کرده‌ایم که امکانات را در اختیار مردم قرار دهند و موجب امید و نشاط مردم شوند تا بتوانیم به انسجام و وحدت در کشور برسیم.