kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱

استفاده پلیس آمریکا از عکس سیاهپوستان به عنوان سیبل در تمرین تیراندازی

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که پلیس نژادپرست آمریکا در برخی از شهرهای این کشور در تمرین تیراندازی، از تصاویر سیاهپوستان به عنوان «سیبل» استفاده می‌کند.

منابعی در آمریکا فاش کردند که در تمرین تیراندازی نیروهای پلیس «میامی» در این کشور، از تصاویر سیاهپوستان به عنوان هدف شلیک‌ها استفاده ‌می‌شود.
روزنامه «هافینگتون پست» در این باره نوشت: «پلیسی سیاهپوست از فلوریدا ماه گذشته وارد میدان تیر پلیس میامی شد اما وقتی تصاویر برادر 15 ساله خود را در میان اهدافی دید که در میدان تیر نصب شده و به دلیل تیراندازی‌های بسیار، پاره پاره شده بود شگفت زده شد.» پس از افشای این رسوایی، پلیس آمریکا نیز تلاش‌ها برابر تبرئه خود را آغاز کرد.
یک منبع وابسته به پلیس میامی در توجیه هدف قرار دادن تصاویر سیاهپوستان در ادارات پلیس این شهر گفت: «در میدان تیراندازی تصاویر زیادی را قرار می‌دهیم، گاهی هم تصاویر متعلق به سفید‌پوستان است، گاه از اتباع آمریکای لاتین و گاه نیز متعلق به زنان است، هدف آموزش تیراندازی است و نژاد و رنگ در هدف مورد توجه نیست.» با همه این تلاش‌ها، دو روز گذشته برخی شهرهای آمریکا مجددا به صحنه درگیری بین قربانیان نژادپرستی و پلیس نژادپرست تبدیل شد. طبق گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده معترضان با تظاهرات و تجمع در «اوکلند» و «سان فرانسیسکو» یک ساختمان دولت فدرال و یک ایستگاه قطار را تعطیل کرده و آن را بستند.
به گزارش فارس،  یک گروه از معترضان به بی‌عدالتی و تبعیض‌نژادی در آمریکا در حالی که با بازوهای به هم پیوسته در خیابان تجمع کرده بودند، ساختمان فدرال «رونالد ولموس» را در «اوکلند» ایالت «کالیفرنیا» مسدود کرده و به تعطیلی کشاندند و اعضای همین گروه در «سان فرانسیسکو»، ایستگاه قطار «بارت» را مسدود کرده و بستند.
از سوی دیگر پایگاه آمریکایی «سان فرانسیسکو گیت» نیز گزارش داد تظاهرات مشابهی در ایستگاه «بارت وست‌لیک» در اعتراض به عدم مجرم شناختن «دارن ویلسون» پلیس عامل قتل «مایکل براون» نوجوان سیاه‌پوست برگزار شد که با برخورد شدید پلیس مواجه شد و چند نفر از معترضان نیز دستگیر شدند.
در ماه‌های گذشته شهرهای مختلف آمریکا صحنه اعتراضات گسترده مردمی علیه نژادپرستی پلیس این کشور بوده است. مردم، پلیس و دستگاه قضایی را به  بی‌عدالتی و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان و کشتار هدفمند آنها متهم می‌کنند.