kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

آیت‌الله اعرافی امام جمعه قم شد

رئيس ستاد نماز جمعه قم از انتصاب آیت‌الله علیرضا اعرافی به امامت جمعه قم خبر داد.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از حجت‌الاسلام حیدری، مراسم معارفه آیت‌الله اعرافی جمعه هفته جاری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در محل نماز جمعه قم برگزار و نماز جمعه این هفته نیز به امامت امام جمعه جدید اقامه خواهد شد.
در همین حال محمدجواد خالقی رئیس دفتر آیت‌الله سعیدی امام جمعه فعلی شهر قم در گفت‌وگو با تسنیم با تایید این خبر گفت: آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه ‌المصطفی(ص) العالمیه  به جمع ائمه جمعه استان قم پیوست.
رئيس دفتر آیت‌الله سعیدی افزود: با توجه به عدم حضور آیت‌الله ابراهیم امینی و آیت‌الله رضا استادی در نماز عبادی سیاسی جمعه قم، تغییراتی در ائمه جمعه قم صورت گرفت و بر این اساس آیت‌الله اعرافی به جمع ائمه جمعه افزوده شد.
خالقی گفت: ‌آیت‌الله حسینی بوشهری هم دچار کسالت هستند که پس از بهبودی کامل جهت اقامه نماز عبادی سیاسی در قم باز خواهند گشت.
اعرافی مسئولیت‌های فرهنگی و سیاسی نظیر عضویت در شورای پژوهش‌های علمی کشور، ریاست مرکز جهانی علوم اسلامی، ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه کاری خود دارد.
وی در سال 1338 در شهر میبد واقع در استان یزد در خانواده‌ای اهل علم و با تقوا به دنیا آمد. پدرش آیت‌‌الله محمدابراهیم اعرافی از علمای مشهور آن دیار و از دوستان نزدیک امام خمینی(ره) بود که نقش بسزایی در بیداری مردم میبد و یزد ایفا کرد. آن عالم وارسته سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی نماز جمعه برپا می‌کرد.
آیت‌الله علیرضا اعرافی در سال 1371 با حکم رهبر معظم انقلاب به امامت جمعه شهر میبد برگزیده شد.