kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷

پارلمان عراق هم کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش را تأیید کرد

پارلمان عراق اعلام کرد، هواپیماهای آمریکایی همچنان تروریست‌های داعش در شمال عراق را به سلاح و تجهیزات نظامی مجهز می‌کنند.



در حالی که نیروهای مسلح عراق حلقه محاصره داعش را در شمال این کشور تنگ‌تر کرده‌اند و احتمال ریشه‌کن شدن تروریسم قوت گرفته است، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد، هواپیماهای آمریکایی تروریست‌های داعش را در منطقه صلاح‌الدین به سلاح و تجهیزات نظامی مجهز کرده‌اند. طی هفته‌های اخیر ارسال هوایی تسلیحات برای داعش بارها مشاهده و توسط مقامات منطقه‌ای عراق گزارش شده است.
شنبه گذشته کمیته امنیتی شورای استان صلاح‌الدین خبر داده بود که هواپیماهای ناشناس برای تروریست‌های داعش در  جنوب شرق تکریت سلاح و تجهیزات جنگی فرو ریختند.این محموله‌ها با چتر بر روی زمین فرود آمدند. «ماجد الغراوی» یک عضو این کمیته نیز گفت، هواپیماهای آمریکایی در منطقه «الدور» استان صلاح‌الدین به عناصر داعش سلاح رسانده‌اند. برخی از فرماندهان عراقی مستقر در مناطق نبرد هم گزارش‌های مشابهی را به دولت عراق ارایه کردند.
ایالات متحده هم‌اکنون رهبری «ائتلاف ضدداعش» در منطقه را برعهده دارد!در همین حال، «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه نیز از آمریکا به خاطر «حمایت‌های مالی و فنی از داعش» در عراق و سوریه انتقاد کرد. گراسیموف که در نشست وابسته‌های نظامی خارجی در مسکو سخن می‌گفت، پیدایش داعش را با مداخله غرب در خاورمیانه مرتبط دانست.
وی گفت: «هیچ فرقی میان داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه مثل «جبهه النصره» و «ارتش آزاد» وجود ندارد و مسکو همه این گروه‌ها را تروریستی و غیرقانونی می‌داند.:»
رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه همچنین در ارتباط با مواضع آمریکا و ادعای این کشور و «ائتلاف ضدداعش»، درمورد جنگ علیه داعش ابراز تردید کرد.
در هر حال، علی‌رغم کمک‌های آمریکا، داعش طی دو ماه اخیر شکست‌های خفت‌باری را متحمل شده است و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده طومار این گروه تروریستی در هم پیچیده شود. خبرگزاری جمهوری اسلامی شمار تلفات داعش در چند روز گذشته را بیش از 400 نفر گزارش داد.
یکشنبه گذشته نیز نیروهای داوطلب و ارتش عراق منطقه شیعه‌نشین «الدجیل» در استان صلاح‌الدین را از دست تروریست‌های داعش آزاد کردند.
اعدام 100 عضو داعش
به گزارش خبرگزاری فارس، فرماندهان داعش 100 تن از اعضای تروریستی خود را به دلیل «مشکوک بودن» اعدام کردند! اخیرا وزارت کشور عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود، فرماندهان داعش و سایر اعضای این گروه تروریستی به دلیل نفوذ عوامل اطلاعاتی دولت در درون آنها، به شدت تضعیف روحیه شده‌اند.فرماندهان داعش برای این که بتوانند عناصر نفوذی را حذف کنند، به هر کس که مظنون می‌شوند، او را اعدام می‌کنند.
سایر رویدادها
* یک هیئت سعودی برای بازگشایی سفارت عربستان در عراق، دیروز وارد بغداد شد.
* انفجار چندین بمب در بغداد و مدائن، 9 شهید و 31 مجروح بر جای گذاشت.