kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

جشن و شادمانی شیعه و سنی در نخستین روز از هفته وحدت

همزمان با آغاز هفته وحدت، جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های این هفته نیز در سراسر شهرستان‌های سیستان‌وبلوچستان آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از زاهدان، به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌ای با حضور علمای شیعه و سنی و اقشار مختلف مردم در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان برگزار شد.
در این مراسم جانشین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور ضمن گرامیداشت این ایام گفت: بهترین محور وحدت و انسجام اسلامی، وجود نبی مکرم اسلام(ص) در بین مذاهب و فرق اسلامی است.
حجت‌الاسلام بهشتی‌پور جریان‌های انحرافی و تکفیری را توطئه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: آنان درصدد هستند مسلمانان را در برابر یکدیگر قرار دهند و منطقه را دستخوش آشوب و ناامنی کنند.
آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان نیز با گرامیداشت میلاد رسول اکرم(ص) رأفت و عطوفت و کرامت انسانی را یکی از ویژگی‌های آن حضرت عنوان کرد و گفت: امروز ملت بزرگ ایران اعم از شیعه و سنی در سایه رهنمودهای مقام عظمای ولایت از حریم وحدت دفاع می‌کنند.
همچنین مولوی اسماعیل زهی امام‌جمعه مسجد مکی زاهدان در این مراسم گفت: امروز باید با استعانت از مقام والای پیامبر که ندای همبستگی و برادری را در جهان طنین‌انداز کرده‌اند در جهت انسجام هرچه بیشتر مردم برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌انگیز بکوشیم.
همچنین با آغاز هفته وحدت جشن بزرگ وحدت با حضور گسترده مردم در مسجد دارالاحسان سنندج برگزار شد.
ماموستا عبدالرحمن خدایی امام‌جمعه سنندج در این مراسم تأکید کرد: در این برهه از زمان شاهد گسترده شدن توطئه‌های دشمنان علیه آموزه‌ها و مبانی اسلامی هستیم و این امر هوشیاری و بصیرت روزافزون مسلمانان را می‌طلبد.
ماموستا خدایی افزود: استان کردستان نمونه عینی وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است و باید الگوی اتحاد و انسجام بین مسلمانان در این خطه از میهن اسلامی به دیگر نقاط کشور و حتی دیگر نقاط جهان شناسانده شود.
وی در پایان سخنان خود نیز به آیین‌ها و سنن مردم کردستان در ایام ماه مولود پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: این آیین‌ها ناشی از عشق و ارادت ویژه مردمان این دیار به ساحت مقدس فخر کائنات بوده و امید است روز به روز بر توسعه و کیفیت آنها افزوده شود.
در ادامه این جشن بزرگ نیز گروه‌های مولودی‌خوانی در نعت و منقبت رسول‌الله(ص) اشعاری را به زبان‌های کردی، فارسی و عربی قرائت کردند. بنابر همین گزارش‌ها جشن‌های هفته وحدت با مولودی‌خوانی در هرمزگان آغاز شد.
این مراسم دیروز در بندرعباس نیز با شور و شوق فراوان برگزار شد و امامان جمعه شیعه و سنی در این برنامه‌ها بر وحدت و هوشیاری مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان تأکید کردند.
دیروز در اولین روز از هفته وحدت مردم ضمن شادی در خیابان‌ها و مساجد با اهدای گل و پخش شیرینی و شربت این ایام مبارک را گرامی داشتند.