kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
وزیر ارشاد اعلام کرد

1900 میلیارد تومان گردش مالی صنعت تبلیغات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گردش مالی صنعت تبلیغات در کشور را 1900 میلیارد تومان اعلام کرد.


علی جنتی در صبحانه کاری بازار سرمایه با اشاره به صنایع خلاق گفت: بخشی از صنایع خلاق میراث فرهنگی، صنایع دستی و اماکن تاریخی است.
 بخش دیگر از این صنایع خلاق مجموعه‌های هنری است که یک کشور دارد که در این زمینه ایران بسیار غنی است. موسیقی، نمایش، نقاشی و هنرهای تجسمی که هم در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی ارزش بسیاری برای ما دارد.
جنتی رسانه‌ها را هم از جمله صنایع خلاق دانست و گفت: رسانه‌ها به طور عام از رادیو و تلویزیون گرفته تا نشریات مکتوب و حتی بازی‌های رایانه‌ای، تبلیغات، فضای مجازی، از جمله صنایع خلاق است که ما در کشور منابع انسانی خوبی در این حوزه داریم.
به طوری که در حوزه صنعت تبلیغات در سال 92، معادل 1900 میلیارد تومان گردش مالی داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: تنوع شبکه‌های ماهواره‌ای فرصتی را برای ما ایجاد می‌کند که در جهت رشد اقتصادی از آنها بهره بگیریم. در حوزه انیمیشن به سرعت در کشور رشد کردیم. برای مثال فیلم انیمیشن رستم و سهراب در کن 10 میلیون دلار فروش داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هنرهای تجسمی و تابلوهای فاخر که در بازارهای جهانی با قیمت بالا به فروش می‌رود از جمله اتفاقاتی است که از نظر فرهنگی و هنری می‌توان به آن اشاره کرد، در مجموع بهتر این است که این امکانات را هم‌افزایی کرده و برای پیشبرد و توسعه کشور از آن استفاده کنیم.