kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
وزیر دفاع:

ایران چهارمین قدرت موشکی جهان است

وزیر دفاع تاکید کرد: این را ما صراحتا اعلام کردیم که در عراق عتبات متبرکه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، اگر داعش یا هر جریان مسلحی بخواهد این مراکز را تهدید کند، جمهوری اسلامی ایران وارد خواهد شد.


سردار حسین دهقان وزیر دفاع در گفتگو با شبکه العالم، در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه کشورمان در میان کشورهای جهان از نظر قدرت موشکی گفت: ایران در میان کشورهای دارای توان موشکی دارای جایگاه مناسبی است و در جایگاه پس از آمریکا، روسیه و چین، قرار دارد.
وی افزود: ما متناسب با تهدیدات احتمالی علیه کشور، تلاش کرده ایم تا برد موشک هایمان را افزایش دهیم و در این زمینه ما به بردهای لازم رسیده ایم.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا دقت اصابت موشک‌ها و ماندگاری آنها را افزایش بدهیم و موشکهایمان را رادار گریز کنیم.
دهقان همچنین درپاسخ به سؤالی درباره اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه کشورش مانعی ندارد که هواپیماهای ایرانی مواضع داعش را در این کشور هدف قرار دهند و اینکه آیا هواپیماهای ایرانی بر فراز عراق پرواز کرده و مواضع داعش را هدف قرار داده‌اند، اظهار داشت: امنیت ما برای ما مهم است، حتی اگر جریانی خارج از مرزهای ما بخواهد تهدیدی را برای ما ایجاد کند. خط قرمز ما امنیت ملی ما است.
وی تأکید کرد: این را ما صراحتا اعلام کردیم که در عراق عتبات متبرکه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، اگر داعش یا هر جریان مسلحی بخواهد این مراکز را تهدید کنند، جمهوری اسلامی ایران وارد خواهد شد.
دهقان ادامه داد: جریان‌های مقاومت در فلسطین اشغالی، لبنان و سوریه زیرساخت‌های صنعتی نظامی بسیار قابل توجهی دارند و قادرند که همه مراحل طراحی و تولید موشک‌ها را انجام بدهند و ما هم در مقاطعی با جریان‌های مقاومت در بخش‌های صنعتی و تکنولوژی همکاری کرده‌ایم و رسماً هم اعلام کرده ایم که با مقاومت در این بخش‌ها همکاری خواهیم کرد و مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند که کرانه باختری رود اردن نیز باید مانند باریکه غزه مسلح بشود. حمایت از مقاومت در راهبردهای عمومی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، و این امر را دنبال خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره تلاشهای آمریکا و گروه 1+5 برای وارد کردن موضوع سامانه‌های موشکی ایران در مذاکرات گفت: بخش موشکی مربوط به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و این موضوعی است که ما تصمیم می‌گیریم چه باشد و چه نباشد و هیچ اراده‌ای نمی‌تواند خارج از اراده ما خودش را بر تصمیماتی که ما در این حوزه می‌گیریم اعمال کند و اساسا هم موضوع موشکی در بحث مذاکرات هسته‌ای در هیچ زمانی از طرف ما پذیرفته نشده است و الان هم طرف مقابل اصراری بر این موضوع ندارد و به عبارتی پذیرفته که جزو مقوله‌های مورد مذاکره نیست.
دهقان  در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: خبر وجود موشک‌های ایرانی در انبار اطراف دمشق که مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفت، صحت ندارد و ما تردیدی نداریم که اسرائیل در هر جایی که بتواند امکانات مقاومت را نابود کند، از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد.
به گزارش فارس وی درباره موضوع کمکهای نظامی ایران به ارتش لبنان و ممانعتهای آمریکا از رسیدن این کمک‌ها گفت: در لبنان قانونی وجود دارد که هر کشور ثانی که بخواهد به دولت بیروت کمک یا هبه‌ای اعطا کند، این کمک یا هبه باید به تصویب دولت برسد. ترکیب دولت لبنان معلوم است و اعضای این دولت نمایندگان گروه‌های سیاسی مختلف هستند لذا وزارت دفاع ایران نتوانست مصوبه‌ای را از دولت لبنان برای اعطای کمک‌های نظامی دریافت کند و ما همچنان آماده هستیم. اقلامی را که به مسئولان لبنانی پیشنهاد کرده ایم آماده است و زمانی که مسئولان لبنانی آمادگی خود را برای دریافت این اقلام اعلام کنند، این اقلام را در اختیار آنها خواهیم گذاشت.