kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴

آمریکا تروریست‌های آموزش‌دیده در اردن را به داعش تحویل داد

یک گروه از تروریست‌های مخالف دولت سوریه که توسط آمریکا در اردن آموزش دیده بودند به داعش پیوستند.


به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از پایگاه خبری «دبکا»، تروریست‌های مسلح موسوم به «یرموک» از تیپ‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه که طی دو سال گذشته توسط سازمان سیا در اردن آموزش دیده‌اند به داعش پیوستند.
این پایگاه خبری صهیونیستی به نقل از واحد ضد تروریست ارتش رژیم صهیونیستی افزود: ارتش اسرائيل هم به تروریست‌های یرموک سلاح می‌دهد تا با ارتش سوریه بجنگند.پیش از این نیز گروه‌هایی از «ارتش آزاد» که مورد حمایت کشورهای غربی هستند به داعش پیوسته بودند. پیوستن این گروه‌ها که توسط آمریکا در اردن و ترکیه آموزش می‌بینند و از سلاح‌های پیشرفته برخوردارند موجب تقویت داعش شده است.این در حالی است که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا مدعی مبارزه با داعش هستند آمریکایی‌ها پیش از این با ارسال تجهیزات جنگی، مواد غذایی و دارویی برای تکفیری‌ها به این تروریست‌های آدم‌خوار کمک کرده و بعدها اعلام کرده‌اند «اشتباهی» این تجهیزات به دست تروریست‌ها افتاده است.مسئولان رژیم صهیونیستی همچنین برای نخستین بار اعتراف کردند که بیش از 1000 تروریست را در بیمارستان‌های این رژیم مداوا کرده‌اند.مسئولان ارتش اسرائیل در اقدامی  بی‌سابقه به کادر پایگاه خبری بین‌المللیVICE  اجازه دادند روند انتقال و پذیرش مجروحان تروریست‌های فعال در سوریه در بیمارستان‌های صحرایی که در جولان اشغالی برپا شده است را مستند کرده و ثبت کنند. رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدان غربی عربی این کشور، به این تروریست‌ها «مخالفان» می‌گویند!
تحولات میدانی
نیروهای ارتش سوریه موفق شدند در شمال غوطه شرقی در حومه دمشق به مواضع تروریست‌ها حمله کنند و تعداد زیادی  از آنان را به هلاکت برسانند.ارتش سوریه همچنین موفق شد که حمله تروریست‌ها به بزرگراه بین‌المللی دمشق- حمص را دفع و امنیت را به این منطقه بازگرداند.ارتش سوریه همچنین موفق شد در روز پنجشنبه در ادامه عملیات خود برای محاصره بخش شرقی حلب که تحت تصرف گروه‌های تروریستی است وارد اردوگاه آوارگان فلسطینی «حندرات» شده و با همراهی نیروهای دفاع ملی در این اردوگاه پیشروی کند و با عناصر تروریستی درگیر و تعداد زیادی از آنان را به هلاکت برساند.
این پیشروی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که منابع دیپلماتیک فاش کردند دمشق با استقرار نیروهای سازمان ملل در حلب واقع در شمال سوریه مخالفت کرده است.دولت دمشق تاکید کرد که نیروهای امنیتی و پلیس سوریه باید وارد مناطق شده و نهادهای دولتی را بازپس بگیرند.
از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که به‌رغم تلاش استفان‌دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای پایان بحران چهار ساله سوریه به مخالفان و کشورهای منطقه طرح وی برای انجام آتش‌بس در برخی از مناطق از جمله حلب را شکست خورده می‌دانند و امیدی به موفقیت آن ندارند.