kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

ادعای آماده‌باش برای تجاوز به غزه از سوی وزیر جنگ رژيم صهیونیستی!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواست برای حمله احتمالی به غزه آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الرساله، «موشه یعلون»، در دیدار با یک یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی از آنها خواست در «آمادگی کامل» به سر ببرند چرا که هر لحظه امکان دارد ارتش با تمام قوا در غزه وارد عمل شود و به این منطقه حمله نظامی کند!
در این دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز موشه یعلون را همراهی می‌کرد.
کارشناسان نظامی منطقه معتقدند شکست ارتش رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین در جریان جنگ 50 روزه ضربه سختی به نظامیان این رژیم وارد کرده و آنان از نظر روانی و روحی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند به نحوی که تعداد زیادی از آنان به دلیل عذاب وجدان و ناراحتی‌های روحی حاصل از جنگ خودکشی کردند.
به همین دلیل مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند با اینگونه رجزخوانی‌ها روحیه نظامیان را کمی افزایش دهند.
مراسم تشییع
 شهید فلسطینی
در همین حال خبر می‌رسد، مردم فلسطین در مراسم تشییع پیکر شهید «محمود عبدالله عدوان» جوان 21 ساله که در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه قلندیا به شهادت رسید، فریاد انتقام انتقام برآوردند و با نظامیان صهیونیستی درگیر شدند. جوانان فلسطینی نیز با پرتاب سنگ به سمت نظامیانی که نارنجک‌های گازی و گلوله‌های پلاستیکی به طرف فلسطینیان پرتاب می‌کردند از خود دفاع کردند.
مادر شهید «عدوان» در این مراسم گفت: «فلسطین سرزمین ماست و پسرم جانش را فدای فلسطین کرد.»
این در حالی است که گروهی از یهودیان تندرو با حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیلی به صحن مسجدالاقصی یورش بردند و وارد آن شدند و با فلسطینی‌هایی که در صحن مسجد بودند درگیر شدند.
خبر دیگر اینکه پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی روز گذشته در حالی به رأی گذاشته شد که آمریکا اعلام کرد هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی را وتو خواهد کرد.
نماینده اردن در سازمان ملل ارائه کننده این پیش‌نویس در شورای امنیت است. طبق این پیش‌نویس قرار است که تا دو سال آینده به اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری پایان داده شود.
دیپلمات‌ها اعلام کردند که این قطعنامه شانس کمی برای تصویب دارد چرا که آمریکا آن را وتو خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، واشنگتن در صورتی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد فلسطین حمایت می‌کند که این قطعنامه شامل اقدامات یک جانبه نباشد.
 این در حالی است که وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی اظهار داشت، تصویب این قطعنامه و تشکیل دولت فلسطین به معنای «خودکشی جمعی صهیونیست‌ها» خواهد بود.
سایر رویدادها
* دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا نام حماس را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.
* نمایندگان پارلمان اتریش خواستار به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل فلسطین شدند.
* رژیم صهیونیستی از بیم موشک‌های حماس و حزب الله فرودگاهی جدید در 200 کیلومتری غزه و 400 کیلومتری لبنان تأسیس می‌کند.