kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

تازه‌ترین خبرهااز گروگانگیری سیدنی

بحران گروگانگیری روز دوشنبه در منطقه مارتین شهر سیدنی استرالیا پس از 16 ساعت با حمله پلیس به کافه محل گروگان‌گیری و کشته شدن «هارون مونس» فرد گروگانگیر رسما پایان یافت، ولی پایان گروگانگیری با شروع پروژه نخ‌نمای ایران‌هراسی همراه شد.


پلیس استرالیا اعلام کرد که در جریان عملیات‌ آزادسازی گروگان‌ها سه نفر و از جمله خود فرد گروگان‌گیر کشته و 4 نفر دیگر زخمی شده‌اند. در حین گروگانگیری نیز 11 نفر از گروگان‌ها با بیرون دویدن از درب‌های خروجی کافه، توانستند از چنگ این گروگانگیر بگریزند.
خبر گروگانگیری روز دوشنبه استرالیا بلافاصله در همان ساعات اولیه تبدیل به خبر یک همه خبرگزاری‌های بین‌المللی شد و رسانه‌ها با  اعلام این که «گروگانگیر، افراد در بند را مجبور کرده است که پرچم‌های شبیه به پرچم سیاه داعش را از پنجره‌های کافه به بیرون نشان دهند» وی را عضو تکفیری‌های داعش معرفی کردند تا بهانه‌ای برای پیشبرد پروژه اسلام‌هراسی شود.
اما ساعاتی بعد از انتشار گسترده این خبر ماجرا وارد فاز دیگری شد و به اسلام‌هراسی، پروژه ایران‌هراسی نیز اضافه گردید. ماجرا زمانی برای رسانه‌های معاند نظام اسلام مثل «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» جذاب‌تر شد که پلیس استرالیا هویت فرد گروگانگیر را یک «روحانی شیعه 49ساله» به نام «محمدحسن منطقی بروجردی» یا هارون مونس اعلام کرد.
هارون مونس کیست؟
«هارون مونس» یا «محمدحسن منطقی» ‌فردی است که در سال 1375 به اتهام کلاهبرداری سنگین مالی از ایران گریخت و با این ادعا که در ایران به دلیل داشتن عقاید «لیبرال» تحت فشار بوده از دولت استرالیا پناهندگی سیاسی گرفت.
دولت استرالیا به رغم پیگیری پلیس ایران از طریق اینترپل او را تحویل تهران نداد. وی همچنین متهم به قتل همسر سابقش است. «هارون» هم‌اکنون در دادگاه استرالیا پرونده دارد و با کفالت، آزاد است. وی علاوه بر این به دلیل ارسال پیام‌های توهین‌آمیز به خانواده نظامیان استرالیایی کشته شده  در خارج از این کشور به دادگاه فراخوانده شده بود.
هارون همچنین متهم به 40 مورد آزار جنسی زنان است. وی گفته بود که کارشناس روانشناسی است و در قالب درمان بیمارانش دست به تجاوز جنسی به آنها می‌زده است! وی مدعی بوده که یک روحانی شیعه بوده و در فیلم‌هایی که از وی در رسانه‌ها منتشر شده وی را با لباس روحانیت نشان می‌دهد. اما این به اصطلاح ملبس به لباس روحانیت شیعه در آخرین نوشته خود در سایت اینترنتی‌اش (یک ماه پیش) اعلام کرده بود دیگر رافضی (شیعه) نیست و تغییر مذهب داده است! هارون مونس در متن بیانیه خود که در 27 آبانماه امسال منتشر کرده است، ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده تکفیری‌های داعش را «امام زمان» خود خواند و با وی بیعت کرد. وی در این بیانیه اعلام کرد: «کسانی که با خلیفه مسلمین بیعت می‌کنند با خداوند و رسول وی بیعت می‌کنند...هر کس امام عصر خود را نشناخته است به مرگ جاهلیت مرده است.»
فرمانده نیروی انتظامی کشور نیز درباره جزئیات پرونده فرد گروگانگیر در سیدنی گفت: «فردی به نام «منطقی» در سال 75 شرکت آژانس مسافرتی داشته و کلاهبرداری کرده و از ایران به مالزی و از آنجا به استرالیا رفت؛ ما مدارک را جمع کردیم و به پلیس استرالیا تحویل دادیم اما به جهت آنکه قرارداد استرداد مجرمین با استرالیا نداشتیم این کار را انجام ندادند.»
سردار احمدی‌مقدم افزود: «آن آدم کلاهبردار بوده و برای کسب پناهندگی ادعای سیاسی بودن و روحانیت کرده و حتی اسمش را تغییر داده بود و با نام جعلی رفته بود اما ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که در این زمینه کمک می‌کنیم.» گفتنی است هزاران نفر از اعضای گروه تروریستی تکفیری داعش از کشورهای غربی به سوریه و عراق سرازیر شده‌اند با این حال، صرف ایرانی‌الاصل بودن یک کلاهبردار ضد انقلاب قاتل اکنون دستاویزی شده برای غربی‌ها جهت تبلیغ علیه ایران و اسلام.
نکته قابل تأمل‌ دیگر اینکه، این شیاد حدود یک ماه قبل از حادثه گروگانگیری رسما از عضویت خود در گروه داعش خبر داده است؛ سوال اینجاست که «چرا مقامات استرالیا در این مدت علیه وی اقدامی صورت نداده‌اند؟!»