kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

بشار اسد: درهای سوریه به روی همه کسانی که با اسرائیل مبارزه می‌کنند باز است

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد، درهای سوریه همیشه به روی کسانی که با رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند باز است.



به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از روزنامه الاهرام، بشار اسد در آخرین دیدار با اقلیت‌های فلسطینی مقیم اروپا اظهار داشت: «به رهبران حماس گفته بودم که درهای سوریه همیشه برروی کسانی باز است که با اسرائیلی‌ها مقابله می‌کنند آنها را تعقیب یا محاصره می‌کنند.»
وی این اظهارنظر را در واکنش به درخواست‌های فرستادگان آمریکا عنوان کرده بود که وی را تهدید کرده بودند باید رهبران حماس را از دمشق بیرون کند.
بشار اسد تأکید کرد: «زمانی که انقلاب در فلسطین آغاز شد درهای سوریه برروی مردم این کشور باز شد و برای ما مهم این بود که مردم فلسطین احساس کنند که در کشور خود زندگی می‌کنند.»
رئیس‌جمهور سوریه افزود: «در سال 1999 پس از اینکه رهبران حماس از اردن بیرون رانده شدند، درها را به روی آنها گشودیم هرچند که تجربه تلخی از اخوان داشتیم.»
اسد این را هم گفت که «برخلاف اصرارهای مقامات آمریکایی و دیگر نصیحت‌کنندگان که می‌گفتند با وجود رهبران حماس در سوریه، کشور نابود خواهد شد، ما آنها را از کشور بیرون نکردیم و همه این مسائل برخاسته از ایمان ما به قضیه فلسطین بود.»
وی افزود: «مقامات حماس در سوریه با آزادی کامل فعالیت می‌کردند و پایگاه‌های امن و تسهیلاتی در اختیار آنها قرار داده بودیم که در تاریخ سوریه به هیچ طرف دیگری داده نشده است.»
گفتنی است رئیس‌جمهور سوریه در اوایل ماه جاری با اقلیت‌های فلسطینی مقیم اروپا دیدار کرد. جزئیات این دیدار به تازگی منتشر شده است. از سوی دیگر «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که وزیران این اتحادیه توافق کرده‌اند بحران سوریه را با همراهی کشورهای منطقه به ویژه ایران و روسیه حل و فصل کنند. به گفته موگرینی، «بروکسل بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را به عنوان جزئی از واقعیت سوریه می‌پذیرد.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با تأکید بر اینکه «راهکار سیاسی تنها راه حل بحران در سوریه است» از دولت سوریه و مخالفان خواست به درگیری‌های خود پایان دهند.
رئیس شورای امنیت بر حمایت همه نمایندگان عضو شورای امنیت از طرح استفان دی‌میستورا فرستاده دبیرکل سازمان ملل به سوریه درباره تعلیق درگیری‌ها در برخی مناطق سوریه به ویژه در شهر حلب تأکید کرد.
در ماه نوامبر (آبان ماه) درحالی که نشانه‌هایی از پیروزی کامل نیروهای ارتش سوریه در جنگ با عناصر تروریستی مسلح در حلب آشکار شد، دی‌میستورا طرحی مبنی بر توقف درگیری‌های ارتش و عناصر مسلح در برخی مناطق از جمله حلب به شورای امنیت ارائه داد!