kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱

تظاهرات بزرگ ضد آمریکایی در خیابان‌های کاراکاس

هزاران ونزوئلایی در اعتراض به «اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا» در کشورشان تظاهرات بزرگ ضد امپریالیستی برگزار کردند.


به گزارش فارس، هزاران ونزوئلایی در اعتراض به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا و دفاع از کشور خود در خیابان‌های کاراکاس یک تظاهرات عظیم ضد امپریالیستی برپا کردند.
مردم ونزوئلا اعتراض خود را نسبت به تحریم‌های جدید تصویب شده توسط کنگره آمریکا علیه دولت کشورشان بیان کردند.
ونزوئلایی‌ها با سر دادن شعار «خود برای کشورمان تصمیم‌گیری خواهیم کرد»، پانزدهمین سالگرد ایجاد قانون اساسی توسط «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور (1999-2013) را جشن گرفتند.
معترضان ونزوئلایی همچنین اعلام کردند با برگزاری این راهپیمایی می‌خواهیم به جهانیان و به ویژه خطاب به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا بگوییم که اقدامات سلطه‌جویانه را نمی‌پذیریم.
«مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا جمعه گذشته در سخنرانی خود در تلویزیون ملی ونزوئلا از مردم این کشور خواسته بود تا در راهپیمایی 15 دسامبر (دوشنبه 24 آذر) برای محکوم کردن امپریالیسم شرکت کنند و شعار «به کشور ما احترام بگذارید» را
سر دهند.
از هفته گذشته دولت‌های بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین اعتراض خود را نسبت به تحریم‌های تصویب شده کنگره آمریکا علیه مقامات ونزوئلا ابراز کرده و آن را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. «اوباما» نیز چندی پیش قانون مسدود کردن دارائی‌ها و ندادن ویزای ایالات متحده آمریکا به مقامات ونزوئلا را بدون تصویب مجلس نمایندگان آمریکا ابلاغ کرد.
در خبری دیگر از ونزوئلا «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه طی جلسه‌ای با «دیمیتری روگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه در «کاراکاس» اعلام کرد که دولت ونزوئلا قصد دارد به منظور «مقابله با تحریم‌های آمریکا» علیه خود با سایر کشورهای دوست و همراه از جمله روسیه روابط گسترده‌تری داشته باشد.
وی در مصاحبه‌ای پیش از آغاز جلسه خود با «روگوزین» تأکید کرد: «پاسخ ما به آمریکا افزایش روابطمان با روسیه و سایر کشورها مانند چین است، ما این گونه و با نگرشی چند قطبی با تحریم‌ها مقابله می‌کنیم.»