kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

پرواز ابابیل بر فراز آسمان غزه رژیم صهیونیستی به حال آماده‌باش درآمد

پرواز هواپیماهای شناسایی جدید گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بر فراز آسمان غزه، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را به حالت آماده‌باش در آورد.



به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، پرواز پهپادهای ابابیل جنبش حماس موجب شد که رژیم صهیونیستی جنگنده‌های اف 16 خود را از ترس نفوذ هواپیماهای حماس به داخل اراضی اشغالی به پرواز درآورد.
گردان‌های قسام روز یکشنبه در جریان برگزاری یک مراسم در بیست‌و هفتمین سالگرد تاسیس حماس برای اولین بار هواپیمای شناسایی ابابیل را به معرض نمایش گذاشتند که این اقدام رژیم صهیونیستی را به کلی غافلگیر کرد.
پس از این مراسم بلافاصله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان اراضی اشغالی به پرواز درآمد تا با هرگونه حمله احتمالی هواپیماهای حماس مقابله کنند. در این مراسم، حماس از سلاح‌های جدید دیگری نیز رونمایی کرد.
 یک مسئول نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به اقدام غافلگیرکننده حماس ونگرانی از حمله به اراضی اشغالی اعتراف کرد، «موجی از ترس و وحشت» بر این رژیم حاکم شده و به همین خاطر جنگنده‌های رژیم کاملا به حالت آماده‌باش درآمدند.
رسانه‌های صهیونیستی ده‌ها عکس از مراسم رژه گردان‌های قسام منتشر و به دقت این مراسم را پیگیری کردند.
«خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس در این باره گفت: «حماس با همکاری سایر گروه‌های مقاومت فلسطین برای احیای مقاومت در سراسر سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری و بیت‌المقدس تلاش خواهد کرد.»
از سوی دیگر سخنگوی گردان‌های قسام با قدردانی از حامیانش برای حضور گسترده در این مراسم به صهیونیست‌ها درباره «ادامه محاصره غزه» هشدار داد.
خشم صهیونیست‌ها
از تصمیم تازه فلسطینی‌ها
مقامات اسرائيلی از تصمیم فلسطینیان برای مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل بسیار خشمگین شدند.بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «طرح فلسطینیان باعث رسیدن اسلام به نواحی تل‌آویو و مرکز بیت‌المقدس خواهد شد.»تشکیلات خودگردان فلسطین فردا پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی را به شورای امنیت سازمان ملل می‌برد.
 از سوی دیگر 1000 شخصیت آکادمیک یهودی خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین شدند.