kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

گروگان‌گیری با بیرق داعش در سیدنی استرالیا

رسانه‌های استرالیایی بامداد دوشنبه از وقوع گروگان‌گیری در شهر «سیدنی» این کشور توسط فرد یا افرادی که گفته می‌شود «عضو گروه تروریستی داعش هستند» خبر دادند.


رسانه‌های استرالیایی اعلام کردند «گروگان‌گیران در حمله به کافه‌ای در منطقه مارتین  شهر سیدنی، پرچمی شبیه به پرچم گروه تروریستی «داعش» یا «جبهه‌النصره» را به همراه داشته‌اند.» بلافاصله این خبر تبدیل به تیتر یک بسیاری از خبرگزاری‌های مطرح بین‌المللی شد تا دوباره بهانه‌ای شود برای حمله به اسلام و پیشبرد پروژه اسلام هراسی!
رسانه‌ها همچنین تعداد گروگان‌های حاضر در کافه «لیندت» را بین ۱۳ تا 50 نفر اعلام کردند.
در این ارتباط خبرگزاری «ای‌بی‌سی» استرالیا اعلام کرد که حادثه گروگان‌گیری در شهر سیدنی پس از 16 ساعت با برجای گذاشتن دو کشته و سه زخمی پایان یافت. بر اساس گزارش‌های تایید نشده نیز گفته می‌شود که فرد گروگان‌گیر در این عملیات کشته شده است.
 رسانه‌های غربی با پوشش غیرعادی این حادثه گروگان‌گیری به طور مستقیم و غیر مستقیم سعی در بزرگ‌نمایی این گروه تروریستی کردند.
اما رسانه های غربی که همواره سعی دارند از هر بهانه ای علیه محور مقاومت و به ویژه ایران بهره برداری کنند این بار نیز از این ماجرا به دنبال موج سواری هستند.
در این ارتباط شبکه سلطنتی «بی بی سی» به نقل از پلیس استرالیا اعلام کرد که گروگان گیر احتمالا یک پناهنده ایرانی است که نام خود را به هارون مونس تغییر داده است. در این مورد هنوز نمی‌توان با قاطعیت نتیجه‌گیری کرد که مظنون ایرانی است یا خیر. اما حتی اگر این شخص ایرانی‌الاصل نیز باشد به جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباطی پیدا نمی کند.
 گروه تروریستی منافقین که خون هزاران بیگناه را تاکنون ریخته است نیز ایرانی هستند، سران فتنه 88 در داخل کشور نیز ایرانی هستند، نکته مهم در این مورد این است که این اشخاص تنها به صورت شناسنامه ای به ایران تعلق دارند و در اصل برای بهره برداری از بحران ها در جهت منافع استکبار جهانی آموزش دیده اند.
اذعان فوکویاما
به بزرگنمایی خطر داعش
در حالی که در یک پروژه مشترک از سوی رسانه‌ها و دولت‌های غربی همواره خطر داعش بزرگ نشان داده می‌شود و پرچم‌های منقش به شعارهای اسلامی این گروه تروریستی بطور مرتب در رسانه‌ها و برای اسلام هراسی به نمایش گذاشته می‌شود «فرانسیس فوکویاما» نظریه‌پرداز شناخته شده آمریکایی اذعان کرد: « میزان خطر گروه «داعش»، حجم حقیقی این گروه و خلافتی که برپا کرد، بسیار مبالغه‌آمیز بوده و این مبالغه از سوی دولت آمریکا و رسانه‌ها صورت گرفته است.»
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های خبری عربی، فوکویاما در همایش استراتژیک عربی در دوبی گفت: «من معتقد نیستم داعش بازیگری قوی در جغرافیای سیاسی منطقه در دراز مدت باشد زیرا قدرتی که داعش نشان می‌دهد، در نتیجه ضعف اطرافش است، داعش حامیان علنی در خارج ندارد، از نظر جغرافیایی نیز در وضعیت مناسبی نیست به گونه‌ای که در صحرای سوریه و عراق گسترده شده است.»
فوکویاما در پاسخ به سوالی درباره «رشد تندروی در منطقه خاورمیانه» نیز گفت: «من معتقد نیستم دین یا دین اسلام مانعی در برابر دموکراسی در این منطقه باشد.»