kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
همزمان با پیشروی ارتش سوریه

14 هزار تروریست از حلب به ترکیه گریختند

با پیشروی ارتش سوریه در شهر حلب 14000 تن از عناصر گروهک تروریستی ارتش آزاد از این شهر گریختند.


به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با اوج‌گیری درگیری‌ها در حلب و پیشروی سریع ارتش سوریه در این شهر 14000 تن از عناصر گروهک تروریستی ارتش آزاد از این شهر عقب‌نشینی کرده و به سمت ترکیه فرار کردند.
«جمال معروف» فرمانده ارتش آزاد در حلب نیز پس از این عقب‌نشینی به ترکیه گریخت.
ارتش سوریه همچنین با غلبه بر عناصر گروهک احرار‌الشام به گذرگاه «باب‌الهوی» در حلب دست یافت تا بدین ترتیب این شهر نیز در آستانه آزادسازی به دست ارتش سوریه قرار گیرد.
این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه اخیرا اعلام کرده بود باید هر طور که شده از سقوط حلب جلوگیری کنیم و از ارتش آزاد حمایت کنیم.از هفته‌ها پیش شهر تاریخی حلب تحت محاصره ارتش سوریه قرار گرفته است و بخش شرقی شهر کاملا در دست ارتش قرار دارد.
عناصر ارتش آزاد که به همراه چندین گروهک دیگر پیش از این بر این شهر تسلط داشتند اکنون به شدت در حال درگیری و نزاع با یکدیگرند. حلب از آخرین پایگاه‌های تحت تسلط نیروهای موسوم به ارتش آزاد محسوب می‌شود و افتادن این شهر به دست ارتش سوریه موجودیت ارتش آزاد را با خطر بزرگی مواجه خواهد ساخت.
ارتش سوریه همچنین دست‌کم 23 تروریست عضو جبهه النصره را در درگیری‌های درعا واقع در جنوب این کشور به هلاکت رسانده است.
این در حالی است که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته: این کشور در حال «آموزش و تجهیز مناسب مخالفان سوری (بخوانید تروریستها) است.
وی کشته شدن سه شهروند آمریکایی در سرزمین اشغالی را هم تایید کرد.
 از سوی دیگر بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد:‌ عربستان سعودی، قطر و ترکیه مجری طرح‌های رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.
وی در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل اسنادی را از دستور مقامات سعودی برای اعزام محکومان به اعدام به سوریه به منظور شرکت در درگیری‌ها فاش کرد.
به گفته الجعفری هیچ کشوری به اندازه عربستان، قطر و ترکیه به اهداف موردنظر اسرائیل خوش‌خدمتی نمی‌کند.
روسیه نیز روز سه‌شنبه از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که سوریه را به نقض گسترده حقوق بشر متهم می‌کند حمایت نکرد. این قطعنامه که توسط عربستان سعودی ارائه شده است! به تصویب 125 کشور رسید.