kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰

رژیم صهیونیستی برای مقابله با انتفاضه قدس از شهرک‌نشینان کمک خواست !

رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با انتفاضه سوم فلسطین در شهر قدس از شهرک‌نشینان صهیونیست خواست مسلح شده و با فلسطینیان مقابله کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان داوطلب برای مقابله با فلسطینی‌ها کمک خواست و اعلام کرد که به آنها اجازه حمل سلاح خواهد داد. این اقدام در پی تصمیم‌گیری‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای تسلیح شهرک‌نشینان در قدس اشغالی صورت گرفت.
کابینه رژیم صهیونیستی پس از عملیات شهادت‌طلبانه دو جوان فلسطینی که روز سه‌شنبه در قدس به هلاکت 7 صهیونیست و زخمی شدن 15 تن منجر شد، تشکیل جلسه داد که طی آن شش تصمیم گرفته شد.
طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، مصوبات کابینه رژیم صهیونیستی  عبارتند از گذاشتن موانع امنیتی در ورودی‌های غربی قدس شرقی، افزایش موج بازداشت‌ها، افزایش استقرار نیروهای موسوم به گارد مرزی در قدس، افزایش صدور مجوز سلاح برای صهیونیست‌های ساکن قدس اشغالی، حمایت امنیتی از اماکن عمومی در قدس و تخریب منازل دوجوان فلسطینی که عملیات استشهادی را انجام دادند، می‌شود. منازل این دو نوجوان بلافاصله پس از این مصوبات منفجر شد! همزمان، شهرک‌نشینان صهیونیست نیز با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر به مسجد‌الاقصی یورش بردند. قایق‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته به سوی صیادان و کشاورزان فلسطینی در نوار غزه آتش گشودند.
به گفته شاهدان عینی ارتش رژیم صهیونیستی به روی چند کشاورز در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه آتش گشود. از نتیجه این حملات گزارشی منتشر نشده است. یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز به سمت چند جوان فلسطینی در شمال شرق قدس تیراندازی کرد. فلسطینیان نیز بیکار ننشسته و حملات پراکنده‌ای را علیه صهیونیست‌ها ترتیب دادند. رسانه‌ها همچنین از تیراندازی افراد ناشناس به سمت صهیونیست‌های ساکن در نزدیک گذرگاه «ایزر» خبر دادند.
به گفته منابع فلسطینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رام‌الله در کرانه باختری نیروی نظامی اعزام کرده است. از جزئیات این خبر نیز گزارشی منتشر نشده است.
در پی عملیات استشهادی جوانان فلسطینی گوشه و کنار کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی صحنه درگیری و مقابله صهیونیست‌ها با فلسطینیان شده است.
نیروهای اشغالگر با حمله به شرق شهر اشغالی قدس و شلیک گلوله‌های مشقی و نارنجک‌های گازی ده‌ها فلسطینی را مجروح کردند و فلسطینی‌ها نیز با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف از خود دفاع کردند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما در واکنش به آغاز انتفاضه در قدس اشغالی دستور تخریب منازل فلسطینی‌های عامل انجام عملیات اخیر در بیت‌المقدس را صادر کرد.رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که پیکر این دو عامل استشهادی را تحویل نخواهد داد و به صورت مخفیانه دفن خواهند شد.
قدس
 گورستان صهیونیست‌ها
«احمد المدلل» از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تأکید بر ادامه مقاومت ملت فلسطین اظهار داشت، قدس به محل دفن صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد.
وی افزود: صهیونیست‌ها باید از این به بعد منتظر عملیات استشهادی بیشتری باشند، چرا که ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و پرچم سفید را بالا نخواهد گرفت. این رهبر مقاومت فلسطین همچنین تصریح کرد که این ملت از زمان اشغال خاکش تاکنون برای آزادی جنگیده است.
به گفته المدلل این عملیات، رژیم اشغالگر را مجبور به توقف اقداماتش در کرانه باختری خواهد کرد و این رژیم هم‌اکنون در حالت سردرگمی به سر می‌برد.وی تصریح کرد رژیم صهیونیستی فقط یک زبان را می‌فهمد و آن زبان زور است.
انتفاضه هر مانعی را
 خرد می‌کند
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه نیز در مقاله‌ای که در شبکه خبری رای‌الیوم نوشت، اعلام کرد: خون فلسطینی‌ها از ادامه ذلت و اشغالگری به جوش آمده و هر کسی که در برابر انتفاضه بایستد چه تشکیلات خودگردان باشد یا اشغالگران یا رژیم‌های عربی هم پیمان با اسرائیل درهم خواهد شکست.
وی افزود: «باید از نتانیاهو پرسید آیا کشتار در کنیسه یهودی حرام است و قتل صدها کودک فلسطینی در نوار غزه با بمب و موشک‌های جنگنده‌ها و تانک‌های اسرائیلی حلال است؟!»
عطوان تأکید کرد: «صهیونیست‌ها تا زمانی که به اشغالگری و جنایات و محاصره فلسطین ادامه دهند روی امنیت و آرامش در فلسطین اشغالی را نخواهند دید.»
جبهه عمل اسلامی اردن و انجمن علمای مسلمان لبنان نیز از عملیات شهادت طلبانه قدس تقدیر کردند.
تظاهرات علیه نتانیاهو
صدها شهروند صهیونیست روز سه‌شنبه با برگزاری تظاهرات ضددولتی در غرب بیت‌المقدس خواستار استعفای دولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند.
حدود 300 اسرائیلی با شرکت در این تظاهرات، شعارهایی علیه دولت نتانیاهو سردادند.
این تظاهرات پس از حمله استشهادی دوجوان فلسطینی به یکی از کنیسه‌های یهودیان در بیت‌المقدس صورت گرفت.
تظاهرکنندگان، نتانیاهو را عامل درگیری و ناآرامی در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی عنوان کردند.
سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز اعلام کرد، عاملان عملیات قدس، سوابق امنیتی نداشته و دلیل افزایش عملیات علیه اسرائیلی‌ها کشتار جوانان فلسطینی و تجاوزهای مکرر به مسجدالاقصی است.
سایر رویدادها
* رژیم صهیونیستی دستوری برای جلوگیری از ورود اعضای کنست به مسجدالاقصی را صادر کرد.
* جنبش حماس تأکید کرد در صورتی که بازسازی غزه به تأخیر بیفتد این جنبش به اقدامات جایگزین دیگری روی خواهد آورد.
* وزارت خارجه آمریکا کشته‌شدن 3 آمریکایی در عملیات قدس را تایید کرد.
* 500 دستگاه کامیون حامل کالاهای تجاری و کشاورزی از گذرگاه کرم ابوسالم وارد غزه شدند.
* سفارت آمریکا در سرزمین اشغالی به شهروندان آمریکایی نسبت به حضور در قدس اشغالی هشدار داد.