kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱

نخست‌وزیر عراق: شکست داعش نزدیک است

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: شکست گروه تکفیری «داعش» در این کشور نزدیک است.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، «حیدر عبادی» طی دیدار یک هیئت از استان کربلا با وی، اظهار داشت: «تروریست‌های داعش در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار در حال عقب‌نشینی هستند و نیروهای عراق نیز با پیروزی‌های جدید، به سمت موصل در حرکت هستند.
عبادی افزود: «من مطمئنم که پیروزی ما علیه گروه تروریستی داعش نزدیک است.»
عبادی این را هم گفت که: «ما به دنبال پیروزی سیاسی (بر گروه‌های رقیب داخلی) نیستیم، بلکه برای حفظ کشور و مردم از گزند تروریسم و جنایات سازمان یافته تلاش می‌کنیم.»
در دیدار فوق همچنین، طرفین در مورد اوضاع خدماتی، امنیتی و اداری استان کربلا و آوارگانی که به این استان پناه آورده‌اند، بحث شد.
ارتش عراق در پیشروی‌های خود، شهر «بیجی» در استان صلاح‌الدین را سه روز قبل آزاد کرد و شهر «تکریت» هم در نوبت آزادسازی قرار دارد. این شهر قبلا توسط نیروهای دولتی آزاد شده بود، ولی مجدداً به اشغال تروریست‌ها درآمد.
از داخل شهر موصل نیز خبر می‌رسد، تروریست‌های داعش شش پزشک ساکن این شهر را اعدام کردند. اتهام این پزشکان، خودداری از معالجه عناصر و افراد داعش اعلام شده است.
از سوی دیگر یک کاروان حامل کمک بشر دوستانه سازمان ملل در بغداد هدف انفجار قرار گرفت. در این انفجار به کسی آسیبی نرسید.
جان کری
جان‌کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش از داعش هیچ هراسی ندارد. اقدامات وحشیانه داعش و گستردگی بالقوه این گروه تروریستی در سراسر جهان، هیچ هراسی را برای آمریکا ایجاد نمی‌کند و واشنگتن با کشورهای خاورمیانه علیه داعش عمیقا همکاری خواهد کرد.
این اظهارات درحالی صورت گرفت که داعش به تازگی «پیتر کاسیک» یک تبعه آمریکایی را سر برید.
جان‌کری و دولت آمریکا تا دو سال قبل داعش را مورد حمایت همه جانبه قرار می‌دادند. این کشور هنوز هم ارتباطات گسترده‌ای با تکفیری‌ها در سوریه و عراق دارد.
سایر رویدادها
* دولت آمریکا با فروش معادل 700 میلیون دلار سلاح به عراق موافقت کرد.
* جبهه عمل اسلامی اردن اعلام کرد، ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در راستای منافع مردم عمل نمی‌کند.