kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵

کیوی بخورید سکته نکنید!

کیوی به علت خاصیت کاهندگی که بر سطح تری‌گلیسیرید دارد از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند.


کیوی، مقادیر فراوانی آنزیم حل‌کننده پتاسیم به نام پاپائین دارد که از نظر تجاری برای نرم کردن گوشت مفید است اما احتمال دارد برای برخی افراد آلرژی‌زا باشد.
کیوی مانند قرص آسپرین سبب رقیق شدن خون شده از ایجاد پلاک در خون جلوگیری می‌کند.
کیوی منبع غنی از ویتامین ث، پتاسیم، ویتامین ایی، اسید فولیک، فیبر و روی است که برای سلامت بدن بسیار مؤثر بوده و هر کدام خواص مفید و گوناگونی دارند.
ویتامین ث کیوی یک منبع غنی از ویتامین ث است، طوریکه ویتامین ث آن دو برابر این ویتامین در پرتقال است و تحقیقات نشان داده است که مصرف یک کیوی در روز کافی است.
آنزیم‌های کیوی در معده به وسیله اسید معده از بین می‌رود، اما اسید معده پس از خوردن غذاهای گوشتی و لبنی زیاد مقداری خنثی می‌شود و آنزیم‌های کیوی می‌توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این زمان کافی است تا مواد پروتئینی بر اثر این آنزیم‌ها به قطعات کوچک‌تری تجزیه شوند و این امر عمل هضم غذاهای سنگین را در معده و روده آسان‌تر می‌کند.
کیوی سرشار از مقادیر فراوان اگزالات است که باعث تشکیل سنگ در کلیه و کیسه صفرا می‌شود و از همین‌رو برای افراد مستعد سنگ کلیه و سنگ صفرا مضر است.