kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵

صهیونیست‌ها جوان فلسطینی را به دار کشیدند درگیری‌ها در قدس شعله‌ور شد

در پی به دار آویختن یک جوان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها ضمن برگزاری تظاهرات روز خشم در سراسر کرانه باختری با نظامیان رژیم صهیونیستی به شدت درگیر شدند.


سرویس خارجی-

در پی شهادت «حسن یوسف الریماوی» جوان 32 ساله فلسطینی در قدس اشغالی، مردم فلسطین با برگزاری تظاهرات روز خشم در کرانه باختری خشم و انزجار خود را از جنایات روزمره رژیم صهیونیستی ابراز کردند.
شهرک‌نشینان صهیونیست یکشنبه شب این جوان فلسطینی را در اتوبوسی که با آن کار می‌کرده دار زده و به شهادت رساندند.
پلیس رژیم صهیونیستی برای کاستن از خشم فلسطینی‌ها مدعی شد مرگ این جوان فلسطینی به دلیل «خودکشی» بوده است!
ادعای صهیونیست‌ها در حالی مطرح شده که شاهدان و منابع فلسطینی اعلام کردند که بر روی بدن وی آثار ضرب و شتم کاملا مشهود است.
تظاهرات مردم فلسطین در کرانه باختری در شرایطی برگزار شد که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به سرکوب تظاهرکنندگان پرداختند و با استفاده از گازهای اشک‌آور و گلوله‌های جنگی تعدادی از فلسطینیان را مجروح کردند.
پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی به سربازان خود دستور داده بود که در سرکوب تظاهرکنندگان می‌توانند از گلوله‌های جنگی و تیراندازی مستقیم استفاده کنند.
یک شهروند فلسطینی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه علیه اقدامات اسرائیل در قدس یک شهرک‌نشین صهیونیست را زخمی کرد.
این شهروند فلسطینی با سلاح سرد به یک صهیونیست حمله و او را مجروح کرد.
انتفاضه در راه است
در همین رابطه جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و حماس تاکید کردند انتفاضه کرانه باختری در راه است و اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها به دلیل هراس از غافلگیر شدن از سوی مقاومت است. احمد المدللل رهبر جهاد اسلامی فلسطین در این رابطه تاکید کرد: تحولات کنونی در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی و ادامه تجاوز و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خشم فلسطینیان را بیش از پیش برانگیخته و این قضیه، انفجاری بی‌سابقه علیه اشغالگران صهیونیستی را رقم خواهد زد.
وی با «قریب‌الوقوع» خواندن انتفاضه در قدس و کرانه باختری گفت: «جوانان ملت فلسطین نقش طلایه‌دار خود را در مبارزه با دشمن صهیونیستی و به فرسایش کشیدن آن آغاز خواهند کرد.»
سایر رویدادها
* جنگنده‌های اف‌16 رژیم صهیونیستی روز گذشته به صورت غیرمنتظره در‌ آسمان غزه جولان دادند و جوی رعب‌آور را به وجود آوردند.
* مقامات رژیم صهیونیستی یکی از نمایندگان پارلمانی جنبش حماس را پس از پنج ماه بازداشت، آزاد کردند.
* وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که فشارهای اروپا بر توقف شهرک‌سازی‌ها تاثیری ندارد.
* وزیران خارجه اتحادیه عرب 29 نوامبر (8 آذر) نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی تحولات اخیر فلسطین برگزار خواهند کرد.